Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Regulacja gaźnika Romet
Autor Wiadomość
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,040
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Regulacja gaźnika Romet
Regulacja Gaźnika:


Gaźnika reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.

2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.

3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.

4.Następnie przymykać przepustnicę.

5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

źródło: xxx.blog.onet.pl

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2012 21:36:24 przez Mikołaj.)
19-02-2011 00:44:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post.
Reklama
Simson I Romet Meister Offline
Dobry Majster :)
*


Liczba postów: 124
Imię:
Skąd: G-e
Pojazd:
Post: #2
RE: Regulacja gaźnika Romet
No ładnie opisane
nawet początkujący zrozumie;PSmile

Meister Zapraszam

Mój Simson na PJ
Simson film Nowy!!
Mój Simson na BikePics
Let's Play LS11
Mój kanał na YT Dj SimEK DAWAĆ SUBY !!! Z GÓRY DZIĘKUJĘ
19-02-2011 16:17:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mikołaj Offline
Dziecko słoneczka :D
*


Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Regulacja gaźnika Romet
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94

OGAR 200 NA MOJEMOTO.PL
MOTORYNKA NA MOJEMOTO.PL

obraz
04-01-2012 14:58:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Dzisiaj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 134
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 22906
komar 2351
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 247
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5245
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
Wczoraj 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 154
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
13-06-2025 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 654
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 238
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 210
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837228
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28947
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 325
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 904
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1736

Reklama