Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Nóżka od hamulca nie odbija
|
Autor |
Wiadomość |
Darek1
Technik
Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
26-11-2013 22:29:18 |
|
|
Darek1
Technik
Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
26-11-2013 22:37:39 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Nóżka od hamulca nie odbija
Marcin, nie słuchaj pseudo znawców.
We wszystkich chyba Rometach (od Komarów po T1 na pewno, w Ogarach chyba też) BYŁA FABRYCZNIE ZAMONTOWANA taka część:
Nazywa się to sprężyną hamulca i ma właśnie za zadanie wspomóc odbijanie nóżki, jeśli sprężyny wewnątrz piasty nie dają rady. Koszt-kilka złotych, łatwo się zorientować jak zamocować.
EDIT
Była w Ogarach 200 na 100%.
Jej numer w katalogu fabrycznym to 3.150.0.033.92
Jeśli masz założoną-sprawdź czy prawidłowo, ewentualnie zaprzyj o inny element żeby była mocno naprężona. Jeśli nie masz-kup.
Dwie strony porad, milion nabitych postów, zero użycia mózgownicy.
KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2013 12:27:03 przez nie_mientki.)
|
|
27-11-2013 12:21:47 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Nóżka od hamulca nie odbija
Jeszcze jedna sprawa-to zdjęcie Twojego? Jeśli tak to podnieś nóżkę hamulca do prawidłowego położenia i zobacz czy pręt przesunie się do tyłu, bo może też będziesz musiał dokręcić tą nakrętkę mocującą pręt do części nr 13. Jeśli brakuje gwintu-narzynka i ogień
Przy pedale żadnej sprężyny nie było. Wszystko było przy kole.
Jeszcze jedną możliwość widzę. Element z numerem 9 na poniższym rysunku się obrobił i jest ustawiony pod złym kątem do pedału hamulca.
Nigdy nie miałem Ogara 200
KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2013 12:59:09 przez nie_mientki.)
|
|
27-11-2013 12:55:07 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Nóżka od hamulca nie odbija
(26-11-2013 21:41:21)Darek1 napisał(a): jak rozbierzerz bęben w środku są tarczę chamulca połączone sprężynami jak nie odbija to sprężyny popękały
Polecam słownik...
(26-11-2013 21:42:21)serzie-ogar205 napisał(a): nakręć pręt hamulcowy i popróbuj jeszcze.
(26-11-2013 22:03:50)pawel_2540 napisał(a): Naciągnij hamulec.
Znaffcom powyżej, serdecznie dziękujemy za "użyteczne" rady. Żaden z was geniusze nie wpadłby przecież na to, że stopka może się zacierać w tulei/otworze w ramie...
(27-11-2013 12:21:47)nie_mientki napisał(a): Marcin, nie słuchaj pseudo znawców.
We wszystkich chyba Rometach (od Komarów po T1 na pewno, w Ogarach chyba też) BYŁA FABRYCZNIE ZAMONTOWANA taka część:
Nazywa się to sprężyną hamulca i ma właśnie za zadanie wspomóc odbijanie nóżki, jeśli sprężyny wewnątrz piasty nie dają rady. Koszt-kilka złotych, łatwo się zorientować jak zamocować.
EDIT
Była w Ogarach 200 na 100%.
Jej numer w katalogu fabrycznym to 3.150.0.033.92
Jeśli masz założoną-sprawdź czy prawidłowo, ewentualnie zaprzyj o inny element żeby była mocno naprężona. Jeśli nie masz-kup.
Dwie strony porad, milion nabitych postów, zero użycia mózgownicy.
O tu mnie zaciekawiłeś. Ja chyba nie miałem jej w żadnym z moich Ogarów. Ale i bez niej da się wszystko złożyć tak aby bez problemu odbijało.
Już spieszę z pomocą. Stopkę hamulca masz oryginalną? Jeśli nie, to zapewne masz ten sam problem, który miałem ja. Nawet mając oryginalną, zastosuj się do poniższych rad, a unikniesz bezsensownego rozbierania całego hamulca...
Otóż problemem najprawdopodobniej jest w/w zacieranie się dźwigni hamulca w tulei/otworze w ramie. Zacznij od wyjęcia dźwigni. Na zgięciu dźwigni powinieneś mieć jakby wspawaną podkładkę (blokującą aby dźwignia nie wsuwała się głębiej). Przeszlifuj ją papierem ściernym od strony otworu w ramie. Całą część dźwigni, która wchodzi do ramy także możesz trochę podszlifować. Wyczyść otwór na dźwignię w ramie, daj tam trochę tawotu i wtedy składaj. Staraj się wsadzić dźwignię tak głęboko, że będzie już w stanie zaczepić się o płaskownik (ten łączący dźwignię z prętem), ale nie na siłę. Ja miałem przypadek, gdzie "współczesna" dźwignia, aby poprawnie zaczepić się na płaskowniku, musiała być wbijana "na siłę" w ramę, a to powodowało tarcie i brak odbijania. Prawdopodobnie dźwignia była źle wykonana. Jako że nie miałem ochoty na jej "rzeźbienie", to zwyczajnie wymieniłem ją na oryginalną i problem ustał.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2013 17:39:28 przez Quake96.)
|
|
27-11-2013 17:37:26 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Martinez999 (11-27-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|