| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Klin niechce wejsc na magneto.
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		theogarowiec 
 
 
		
			rider ogar 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,010 
Imię: Szymon 
Skąd: Słupca 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 04-07-2013 21:17:57 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		theogarowiec 
 
 
		
			rider ogar 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,010 
Imię: Szymon 
Skąd: Słupca 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 04-07-2013 21:21:58 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Klin niechce wejsc na magneto. 
			 
			
				 (04-07-2013 21:19:19)lotnik113 napisał(a):  tez tak moze byc, ale wogole klinu nie idzie włozyc.. 
ale o cewki raczej nie trze bo wlozylem magneto na zaplon, i krecilem i nic nie tarlo dopiero gdy na wal sie zalozy to trze ale podejrzewam ze wtedy klinu niema na wale 
Włożyłeś magneto na zapłon... bez osi wału korbowego? Takie sprawdzenie nie ma żadnego sensu, no chyba, że o co innego chodzi.
 
Załóż zapłon na silnik, magneto na wał, bez klina i kręć. Jak trze, to masz krzywy wał, magneto, rozwalone gniazdo na prądnicę, lub sama prądnica jest pokrzywiona, ew cewki źle zamontowane. Musisz sam dojść co jest nie tak i to poprawić jeśli się da, a jeśli nie - to wymienić na inne. Co do samego klina - masz wał współczesnej produkcji? Klin pewnie też? Nowe kliny są grubsze od oryginalnych i przeważnie nie pasują. Ja jak montowałem do Charta, to klin musiałem dopasować do wału i magneta lekko go szlifując. U Ciebie może być podobnie - trzeba go przeszlifować tak, aby nie latał luźno w wale i magnecie, ale też tak, aby nie trzeba go było mocno wbijać. Aha mam nadzieję, że jak wbijałeś klin na wał, to podparłeś ten wał czymś twardym, bo jak nie, to pewnie już masz krzywy czop.
 
PS. Wklejanie klina na kleju jest bez sensu, bo nie rozwiązuje problemu. Poza tym tak naprawdę magneto powinno ciasno siedzieć na stożku, klin nie jest elementem napędowym, tylko  zabezpieczającym koło magnesowe przed obróceniem względem wału przy nagłej zmianie obrotów. Jeżeli samo magneto będzie miało luzy na stożku, to klin i tak się zerwie prędzej czy później.
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-2013 22:34:24 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-07-2013 22:32:51 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |