Skoro chcesz założyć całe zawieszenie od Charta, to czemu obstajesz przy kole od Ogara? W Charcie masz większą piastę, ale tym samym lepszy hamulec, a to zawsze jakiś plus. Rozmiar jest przecież ten sam - 17". Minus jest za to taki, że nie zamocujesz napędu prędkościomierza, ale z kolei koło Ogara to problem z ustaleniem tarczy kotwicznej - szczękotrzymacza. Lagi Charta to stop alupodobny, nic tam sobie nie pospawasz w warunkach domowych, a wiercenie odpada. Sam to rozważałem i gra nie warta świeczki - lepiej zastosować koło od 210 i poradzić sobie z licznikiem.
Od siebie jeszcze dodam, że warto wykonać przy takim "swapie" dwie rzeczy:
Obniżyć zawieszenie poprzez zdublowanie sprężyn negatywnych (lub zastosowanie tulejek dystansowych) - zmniejszy Ci się skok, ale przy 50mm nie stracisz na komforcie
Oraz przedłużenie sztycy w półce Charta o kolejne ~ 50mm - pod "długą" główkę ramy to i tak konieczne, w wypadku krótkiej - dokladasz tulejkę dystansową, dopasowaną na ori wianek i pod półkę i tyle. Obniżasz zawias na wysokość oryginalnego i motorower nie wygląda pokracznie, a przyjemniej się tym jeździ i minimalnie lepiej hamuje
A, no i zapomniałem dodać, a to w sumie istotne, choć pewnie sam byś do tego doszedł przy składaniu takiego obniżonego zawieszenia - trzeba też wtedy skrócić sprężyny w lagach (te długie, bo w Charcie są dwie, przełożone przedkladką). Ale to już doświadczalnie - tego jeszcze nie robiłem.
O samym obniżeniu zawiechy opowiada skinderr na swoim blogu, ja opisuję to w swoim wątku - kliknij w banner w stopce.
Tyle ode mnie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2020 19:15:36 przez Jorginsson.)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.