Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] FSO Polonez Analog
Autor Wiadomość
lukasz247___ Offline
Król leśnych bezdroży :)
*


Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
[Wiki] FSO Polonez Analog
FSO Polonez Analog - prototyp polskiego samochodu z napędem na cztery koła, tworzonego w latach 1994-1996

Początki
Równolegle z pracami nad dostawczą wersją Poloneza trwały prace nad jego wersją z napędem na obie osie[1]. W latach 1986-1989 zaprojektowano, wykonano i przebadano prototyp Poloneza Pick-up z napędem na 4 koła. Samochód został zaprezentowany w maju 1988 roku. Różnice względem prototypowego pick-upa, poza układami przeniesienia napędu i zawieszenia, obejmowały wzmocnioną podłogę oraz zmienioną konstrukcje podłużnic ramy. Koło zapasowe przeniesiono pod skrzynię ładunkową (ze względu na to że samochód był wyższy), zamontowano też dodatkowe stopnie ułatwiające wchodzenie[1]. Tylne zawieszenie wyposażone zostało w dodatkowy stabilizator, w przednim piasty i zwrotnice zostały przystosowane do przenoszenia napędu. Wszystkie wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, zaś przedni most był modernizacją tylnego. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady Nivy.

Analog


Analog
W roku 1994 zbudowano pierwszy prototyp – "Analog 1". Był to Polonez ze stałym napędem na przednią oś. Przednie zawieszenie zostało wzięte z Łady Samary, aczkolwiek zostało zmodyfikowane. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Suzuki. Tylne zawieszenie było oparte na sztywnym moście na wahaczach wzdłużnych, wleczonych i sprężynach śrubowych, natomiast w zawieszeniu przednim zastosowano MacPhersona. Po dobrych wynikach badań, które umożliwiały dalsze pracę nad projektem, zbudowano kolejny prototyp – "Analog 2". Polonez ten miał już nowe zawieszenie. "Analog 3" miał być połączeniem dwóch poprzednich prototypów, jednak posiadać już miał napęd na cztery koła, zrezygnowano jednak z budowy tego przedprototypu i wykonano prototyp o nazwie "Analog 4". Nadwozie zaprojektował Cezary Nawrot. Zawieszenie było takie same jak te w poprzednich modelach. W Analogu nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego, napęd przenosiła mechaniczna pięciobiegowa skrzynia biegów z dodatkowym przełożeniem do jazdy terenowej i wbudowanym mechanizmem różnicowym. Na Międzynarodowych Targach Poznańskich 30 kwietnia 1994 roku, zaprezentowano model "Analog 4". W sumie wyprodukowano 7 sztuk. Jeden z egzemplarzy posiadał silnik 1.9 diesla o mocy 90 KM, pozostałe sześć samochodów miało jednostki 1.6. Między samochodami nieznaczne były też różnice w wyglądzie, tylne światła pochodziły z Trucka, Tarpana, czy od Polskiego Fiata 125p kombi lub pick-up. Różniły się też tylne boczne drzwi, niektóre posiadały takie same jak w osobowych Caro lub też zakończone kątem prostym. Badania nad terenowym Polonezem wstrzymano, gdy nowym właścicielem FSO zostało południowokoreańskie Daewoo.
Inne nazwy: FSO Polonez Traper
Producent: FSO
Premiera: 1994
Okres produkcji: 1994-1996
Miejsce produkcji: Warszawa, Polska
Poprzednik: FSO Polonez Pick-up 4x4 (nieoficjalnie)
Dane techniczne:
Segment: Samochód terenowy
Typy nadwozia: 4-drzwiowy pick-up
Silniki: 1.6 dm³, 1.9 dm³
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Pozdrawiam Łukasz Smile
Gruchu-Łukasz Ty to obowiązkowo idź spać pod bramę Rometu Big Grin

Używajcie polskich znaków!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE- prof. Bralczyk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2012 00:20:25 przez Tomasso94.)
15-08-2012 13:14:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[Wiki] FSO Polonez Analog - lukasz247___ - 15-08-2012 13:14:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:31:18
» Odpowiedzi: 260
» Wyświetleń: 29420
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:29:15
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Komar 2352 1984r
Ostatni post: radzio162
Wczoraj 23:14:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 291
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 5975
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
Wczoraj 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 122
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 210
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 9926
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10222
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
11-11-2025 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5376
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8374
Fatalny stan techniczny R...
Ostatni post: Bob_Harley
08-11-2025 02:06:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 353
ZIF widelec
Ostatni post: romek
07-11-2025 22:53:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 201
cześć
Ostatni post: siendziaty
07-11-2025 20:52:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 152

Reklama