Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorynka
Autor Wiadomość
lukasz247___ Offline
Król leśnych bezdroży :)
*


Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: Motorynka
Regulacja Gaźnika:


Gaźnika reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.

2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.

3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.

4.Następnie przymykać przepustnicę.

5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

Ustawianie zapłonu:

Na początek odstęp na platynkach - w tym wypadku powinien wynosić ok. 0,3 mm. Ustawia się go po odkręceniu śrubki trzymającej podstawę przerywacza. Oczywiście styki platynek muszą być czyste (wyczyszczone cienkim pilnikiem ,ziarenka z papieru ściernego mogą się powbijać w styki).
Następnie ustawiamy zapłon - przydatna jest albo krótka suwmiarka, albo prosty pręt, na którym zaznaczamy dwa miejsca - GMP, oraz drugie, X mm powyżej (X - wartość indywidualna dla każdego silnika, przy której ma być początek otwarcia przerywacza, w tym wypadku 3 mm).
Następnie wykręcamy świecę i wkładamy albo przygotowany pręt, albo głębokościomierz suwmiarki. Obserwujemy, w jakim momencie zaczyna otwierać się przerywacz. Dla silnika z kadeta powinno to nastąpić ok. 3 mm przed GMP. Jeśli jest inaczej, należy poluzować 3 śruby trzymające iskrownik i go przekręcić, po czym znowu sprawdzić punkt zapłonu. Należy powtarzać te czynności aż do uzyskania zamierzonego efektu. Na koniec jeszcze raz sprawdzamy przerwę na platynkach, ewentualnie ją korygujemy, zakręcamy pokrywę i gotowe.
Wystarczy tylko poszukać Big Grin

Pozdrawiam Łukasz Smile
Gruchu-Łukasz Ty to obowiązkowo idź spać pod bramę Rometu Big Grin

Używajcie polskich znaków!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE- prof. Bralczyk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2011 06:26:17 przez lukasz247___.)
11-04-2011 06:25:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Motorynka - Pitu - 08-04-2011, 22:35:50
RE: Motorynka - Leszek - 08-04-2011, 23:15:47
RE: Motorynka - Pitu - 08-04-2011, 23:34:19
RE: Motorynka - Leszek - 08-04-2011, 23:41:22
RE: Motorynka - Mikołaj - 08-04-2011, 23:56:29
RE: Motorynka - Przemek - 09-04-2011, 00:17:19
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 00:19:52
RE: Motorynka - Przemek - 09-04-2011, 01:09:38
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 08:43:31
RE: Motorynka - lukasz247___ - 09-04-2011, 09:00:48
RE: Motorynka - Adi - 09-04-2011, 09:36:39
RE: Motorynka - Pitu - 09-04-2011, 11:07:50
RE: Motorynka - Tomasso94 - 09-04-2011, 11:13:55
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 12:02:32
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 15:51:18
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 21:36:21
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 22:07:29
RE: Motorynka - Tomasso94 - 09-04-2011, 22:15:23
RE: Motorynka - Pitu - 10-04-2011, 01:24:37
RE: Motorynka - lukasz247___ - 10-04-2011, 10:13:32
RE: Motorynka - Leszek - 10-04-2011, 15:31:12
RE: Motorynka - Mikołaj - 10-04-2011, 21:34:16
RE: Motorynka - Pitu - 10-04-2011, 21:34:36
RE: Motorynka - Leszek - 10-04-2011, 21:50:29
RE: Motorynka - lukasz247___ - 11-04-2011 06:25:43
RE: Motorynka - Mikołaj - 11-04-2011, 08:13:11
RE: Motorynka - Pitu - 12-04-2011, 11:12:52
RE: Motorynka - Leszek - 12-04-2011, 12:57:39




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 11:22:44
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 538
Romet Czajka 1974R
Ostatni post: Jakiś_typ
26-09-2025 22:31:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 66
Nakleja west star
Ostatni post: tomangelo
26-09-2025 22:19:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 163
Kupię ramę do 2362 ew 237...
Ostatni post: Jogurt
26-09-2025 09:48:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Romet Chart czy MZ ETZ 50...
Ostatni post: ko_sa
26-09-2025 09:48:05
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 4448
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
25-09-2025 23:13:08
» Odpowiedzi: 1399
» Wyświetleń: 360253
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: komarek54
24-09-2025 18:01:43
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 493
Podnóżki kierowcy Ogar 20...
Ostatni post: Bob_Harley
23-09-2025 23:37:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 135
Ogar 205 –więcej mocy, ja...
Ostatni post: Trusek
23-09-2025 13:57:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 345
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
22-09-2025 21:44:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 68810
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: wigryman
22-09-2025 16:24:50
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 8674
Witam cudownie zakręconyc...
Ostatni post: Piotrekdriver1
22-09-2025 06:48:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 221
Amal 16 Jawa50/Ogar200
Ostatni post: Bob_Harley
20-09-2025 23:27:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 256
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
19-09-2025 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3786
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 439

Reklama