Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorynka
Autor Wiadomość
lukasz247___ Offline
Król leśnych bezdroży :)
*


Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
Post: #25
RE: Motorynka
Regulacja Gaźnika:


Gaźnika reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.

2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.

3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.

4.Następnie przymykać przepustnicę.

5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

Ustawianie zapłonu:

Na początek odstęp na platynkach - w tym wypadku powinien wynosić ok. 0,3 mm. Ustawia się go po odkręceniu śrubki trzymającej podstawę przerywacza. Oczywiście styki platynek muszą być czyste (wyczyszczone cienkim pilnikiem ,ziarenka z papieru ściernego mogą się powbijać w styki).
Następnie ustawiamy zapłon - przydatna jest albo krótka suwmiarka, albo prosty pręt, na którym zaznaczamy dwa miejsca - GMP, oraz drugie, X mm powyżej (X - wartość indywidualna dla każdego silnika, przy której ma być początek otwarcia przerywacza, w tym wypadku 3 mm).
Następnie wykręcamy świecę i wkładamy albo przygotowany pręt, albo głębokościomierz suwmiarki. Obserwujemy, w jakim momencie zaczyna otwierać się przerywacz. Dla silnika z kadeta powinno to nastąpić ok. 3 mm przed GMP. Jeśli jest inaczej, należy poluzować 3 śruby trzymające iskrownik i go przekręcić, po czym znowu sprawdzić punkt zapłonu. Należy powtarzać te czynności aż do uzyskania zamierzonego efektu. Na koniec jeszcze raz sprawdzamy przerwę na platynkach, ewentualnie ją korygujemy, zakręcamy pokrywę i gotowe.
Wystarczy tylko poszukać Big Grin

Pozdrawiam Łukasz Smile
Gruchu-Łukasz Ty to obowiązkowo idź spać pod bramę Rometu Big Grin

Używajcie polskich znaków!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE- prof. Bralczyk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2011 06:26:17 przez lukasz247___.)
11-04-2011 06:25:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Motorynka - Pitu - 08-04-2011, 22:35:50
RE: Motorynka - Leszek - 08-04-2011, 23:15:47
RE: Motorynka - Pitu - 08-04-2011, 23:34:19
RE: Motorynka - Leszek - 08-04-2011, 23:41:22
RE: Motorynka - Mikołaj - 08-04-2011, 23:56:29
RE: Motorynka - Przemek - 09-04-2011, 00:17:19
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 00:19:52
RE: Motorynka - Przemek - 09-04-2011, 01:09:38
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 08:43:31
RE: Motorynka - lukasz247___ - 09-04-2011, 09:00:48
RE: Motorynka - Adi - 09-04-2011, 09:36:39
RE: Motorynka - Pitu - 09-04-2011, 11:07:50
RE: Motorynka - Tomasso94 - 09-04-2011, 11:13:55
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 12:02:32
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 15:51:18
RE: Motorynka - Leszek - 09-04-2011, 21:36:21
RE: Motorynka - Mikołaj - 09-04-2011, 22:07:29
RE: Motorynka - Tomasso94 - 09-04-2011, 22:15:23
RE: Motorynka - Pitu - 10-04-2011, 01:24:37
RE: Motorynka - lukasz247___ - 10-04-2011, 10:13:32
RE: Motorynka - Leszek - 10-04-2011, 15:31:12
RE: Motorynka - Mikołaj - 10-04-2011, 21:34:16
RE: Motorynka - Pitu - 10-04-2011, 21:34:36
RE: Motorynka - Leszek - 10-04-2011, 21:50:29
RE: Motorynka - lukasz247___ - 11-04-2011 06:25:43
RE: Motorynka - Mikołaj - 11-04-2011, 08:13:11
RE: Motorynka - Pitu - 12-04-2011, 11:12:52
RE: Motorynka - Leszek - 12-04-2011, 12:57:39




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 23:09:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 23
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 22:54:38
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 615
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
Dzisiaj 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10200
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 21:22:35
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 288
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 17:18:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69263
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 332
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 240
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 344
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
Wczoraj 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 227
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 167
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1801
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 143
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 552
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3443

Reklama