Miałem i starego, Rometa Minska 125 typ 400A '90r (MMVZ 3.112) za*ebisty sprzęt, są części i dobra jakość . Nowe (3.113) pomińmy
W sprzęgle zakładasz 5 tarcz od ETZ 150 + 1 przekładke i zero problemów.
Zapłon i moduł są całkowicie bezawaryjne i jedynie przez własną niewiedze/głupote można je uszkodzić robiąc gdzieś zwarcie albo kombinując w instalacji . Jeśli chcemy mieć ładowanie aku realizujemy je przez mostek diodowy a nie seryjny prostownik.
Wadliwe gaźnik K-62C to skończona bujda, wystarczy umieć ustawić poziom paliwa, skład mieszanki i motor nie ma najmniejszej zmuły , nie przerwie na wysokich obrotach choćby na chwile i nawet po miesiącu odpali z 2-giego kopa , ciepły zawsze z dotyku
Co do części to bardzo dużo idzie kupić na allegro , w sklepach internetowych i w niektórych miasta normalnie w sklepie. Jak byłem w Łukowie (woj lubelskie) to od ręki było dostępnych bardzo dużo części
Motory same w sobie są trwałe, mocne i szybkie (w dobrym stanie i dobrze wyregulowany idzie na prawde super) WSK to przy tym skończone gówno , jak po WSK wsiadłem na Minska to inna jazda czuć że motor idzie na wszystkich 4 biegach a nie tak jak WSK że na 3-ce już tylko przyspiesza, w terenie pod górki gdzie WSK trzeba na 1-ce gnieść Minsk na 2-ce wjedzie. O sprawności hamulców , i wyposażeniu nie mówie, sprzęt po prostu o co najmniej generacje nowocześniejszy i lepszy od WSK. Miałem 5 WSK, mam 2-giego Minska ( i pewno nie ostatniego

) to wiem co mówie
Ogromna zaletą jest niska cena, trudno coś równie dobrego w tej cenie kupić
Ja bym tam polecał wersje 400A (nie 400 ze starym silnikiem) gdyż jest bardzo dobra dostępność części a i sprzęt na prawde porządny
Złe opinie o tych sprzętach biorą sie od dzieciaków które o tym pojęcia nie mają i "ekspertów" którzy mają płacz i trują dupe zakładając tematy "pomocy komar nie działa

!!! " , sprzęt jest prosty w serwisie ale nie aż tak żeby każdy "fachowiec" który ustawia przerwy na oko i kręci "śrubkami" w gaźniku sobie z nim poradził
Osobiście jak pozbęde sie Pronara wróce na pewno do 400A / 3.112
Zalety :
+bardzo dobre osiągi . Co ciekawe v-max fabryka podaje jako nie mniej niż 85km/h , w praktyce jest to 95-100km/h
+niskie spalanie
+niskie koszty utrzymania
+bez obsługowy zapłon elektroniczny
+niski koszt zakupu
Wady:
-mało rozpoznawalny motor
-dużo egzemplarzy serwisowanych nie fachowo
I test z miesięcznika motocykl 7/2001. Model 3.112 (z błotnikiem zamocowanym wysoko) to bliźniaczy model z 400A silnik i rama dokładnie to same , części bez problemu dostępne u nas )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...1edd1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...fb834.html
Bardzo dobre są także wersje tzw " ruskie " z błotnikiem zamocowanym wysoko, innym wydechem i instalacją bez akumulatora , mają prostą instalacje w której rzadko ktoś grzebał z racji braku akumulatora . I w sumie fajnie wyglądają z tym błotnikiem zamocowanym wysoko i tłumikiem w kształcie jak ETZ 150