|
Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
|
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
| Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 193
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Fakt, uzylem 'nieznanego' okreslenia, bo uzywanego tylko w 'kregach' majacych stycznosc z tzw. 'dzwignia opozniania / wyprzedzania zaplonu' na kierownicy - ktora mozna zaplon opoznic do zapalenia silnika, a pozniej - zwiekszac jego wyprzedzenie 'na sluch' / w zaleznosci od coraz wiekszego 'odkrecania manetki gazu'...
W przypadku regulacji zaplonu tak znacznie uproszczonej, jak w dwusuwowych motorowerach / nalezy po prostu szukac najodpowiedniejszego ustawienia tegoz wyprzedzenia i jesli silnik nie osiaga wysokich obrotow, a regulacje gaznika 'nic nie daja' - to sila rzeczy reguluje sie takze to wyprzedzenie zaplonu / zwieksza - zmniejsza sie o jakis nieznaczny skok, np. 1 - 1,5 stopnia i wtedy sprawdza sie osiagi silnika.
W braku hamowni - robi sie to na wyczucie i 'sluch', niestety - bo kazdy silnik moze reagowac inaczej i jeden bedzie wkrecal sie najwyzej pod obciazeniem / przy np. 1,5mm wyprzedzeniu zaplonu, a inny - moze wymagac np. 2 czy 2,5 mm nawet..?
W moim pierwszym motocyklu wiele lat temu - regulacje wstepnego wyprzedzenia zaplonu zajmowaly mi czasem nawet 2 - 3 dni 'strojenia' i prob drogowych / na pelne osiagi, znowu ustawiania i znowu proba drogowa i tak az do skutku, a rezultat byl taki, ze przedwojenny motocykl o wygladzie 'sterty zlomu / pordzewialy i odrapany' - byl szybszy w 2 osoby od 'nowoczesnej swiecacej chromem i nowym lakierem MZ-ki 250' wowczas i spalal o polowe mniej benzyny...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2025 20:59:22 przez Dinozaur.)
|
|
| 09-12-2025 20:57:37 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą? - Dinozaur - 09-12-2025 20:57:37
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|