Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuning Sałek s38 - działa :)
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 190
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
W dwusuwach jest to dosc prosto zalatwione / 1 typ regulacji zaplonu - 'fasolki' na plytce przerywacza, ktorymi regulowalo sie stale wyprzedzenie glownie dlatego - ze mialy byc 'tanie i odporne' na brak kultury technicznej uzytkownikow w przeszlosci...
Natomiast w tzw. 'starych samochodach' - byly to az 4 typy regulacji wyprzedzenia zaplonu / w zaleznosci o LO benzyny, obrotow silnika i jego obciazenia jednoczesnie, bo silniki w samochodach byly wowczas bardzo cenne i 'nie do zdobycia' na ogol po zatarciu...
Dlatego wiekszosc samochodow, nawet z silnikami SV / mialo przy podstawie aparatu zaplonowego tzw. 'korektor oktanowy' o dlugosci skali ok. 30 - 40 mm, zeby mozna bylo 'dostroic wyprzedzenie' / do LO zalanej do zbiornika benzyny i to z dokladnoscia do '1 Oktana' - bo od tego zalezalo 'byc albo nie byc' cennego samochodowego silnika, niestety...
Obecnie - nawet 'inzynierowie' neguja w ogole, ze 'cos takiego - jak korektor oktanowy' kiedykolwiek istnialo...
I mowia to z tzw. 'pelnym przekonaniem'..?
Tymczasem - bierze sie pierwszy z brzegu aparat zaplonowy z lat 40 / 50 / 60 / 70-tych i ten 'korektor oktanowy' przewaznie jest zamontowany przy jego podstawie chyba - ze 'ktos go ulamal'..?
Mam nawet jakis 'archiwalny' aparat zaplonowy od 'Mercedesa W 111 / 113' i tez ma ten 'korektor' / odlany razem z podstawa aparatu zaplonowego i ma on dlugosc az 55 mm - zeby wlasnie jak najbardziej chronic cenny silnik w samochodzie przed przegrzaniem niewlasciwym paliwem lub tez przed spalaniem stukowym / np. po zatankowaniu benzyny o zbyt niskiej LO...
Aparaty zaplonowe samochodowe mialy mozliwosc regulacji wyprzedzenia zaplonu az w 4 punktach swojej konstrukcji : w 2 miejscach - mozna bylo zwiekszyc / zmniejszyc wyprzedzenie zaplonu w zaleznosci od zbyt wysokiej lub zbyt niskiej LO zatankowanej benzyny, a w dwoch innych punktach - zaplon byl przyspieszany odsrodkowo / wirujacymi ciezarkami przyspieszacza oraz podcisnieniowo / w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym glowicy.
Sprobuje zamiescic zdjecie tego aparatu zaplonowego od Mercedesa W 111 / 113 :    
Skala tego recznego - wstepnego regulatora, nazywanego 'korektorem oktanowym' jest bardzo duza, bo ma az 55 mm dlugosci, a w polskich aparatach zaplonowych bylo to tylko ok. 30 mm dlugosci - bo mozna bylo regulowac wstepnie wyprzedzenie do benzyn dostepnych wowczas na rynku / od 60 - do 90 Oktan, w zaleznosci od stopnia sprezania silnika w danym samochodzie :
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2025 22:12:38 przez Dinozaur.)
05-12-2025 22:04:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 01-12-2025, 17:09:46
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - romek - 01-12-2025, 19:47:01
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 01-12-2025, 19:53:51
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 02-12-2025, 00:05:33
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 02-12-2025, 00:48:43
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 02-12-2025, 01:30:11
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 02-12-2025, 02:02:18
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - romek - 02-12-2025, 21:00:00
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 02-12-2025, 20:49:58
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 04-12-2025, 01:43:08
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 04-12-2025, 14:17:37
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Zbooy - 05-12-2025, 21:16:34
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Dinozaur - 05-12-2025 22:04:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: wojakrob , 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 04:14:59
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1503
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 727
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 722
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
Wczoraj 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:12:52
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 1896
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: siwy1958
06-12-2025 11:56:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 256
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 138
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36698
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10573
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63879
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18794
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 392563
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11953
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2433
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 223

Reklama