|
|
Tuning Sałek s38 - działa :)
|
| Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 190
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Tuning Sałek s38 - działa :)
Silniki 'wroclawskie SM 01' byly wlasnie przygotowywane od poczatku produkcji do wersji 70 - 75cc, dlatego wszystkie czesci maja wewnatrz 'wieksze - masywniejsze'.
To nie wyszlo i zrobili z nich 'tylko 50cc', niestety...
Rysie i Zaki oraz pierwsze Komary jezdzily 55 - 60 km/h, ale na benzynie 'BA / BS 70 - 72' do 75 Oktan maksymalnie, bo na 'niebieskiej 76 - 78 Oktan juz trzeba bylo zmieniac wyprzedzenie zaplonu / na 'fasolkach' podstawy iskrownika o 1,5 - 2 mm ustawic wieksze, zeby byly nadal tak samo szybkie.
Identycznie jak jest dzisiaj i dawniej z Junakami 350cc bez zadnych modyfikacji : calkowite oryginaly jezdza dzisiaj z licznikami VDO i 'Mera' 102 / 105 km/h max i spalaja 95 Okt. benzyny nawet 5 - 5,5 L / 100 km.
Jeszcze przed 1989r. [ kiedy to zaprzestano produkowac 'etyline 78 Oktan' ] - Junaki 350 osiagaly z tymi samymi licznikami VDO i 'Mera' / 125 - do 132 km/h najszybsze i spalaly tej benzyny 78 Okt. 2,8 - 3,2 L / 100 km, sam nimi jezdzilem z takimi predkosciami i tak niskim spalaniem.
Po prostu : na benzynie 72 / 75 i jeszcze na 78 Oktan / Junaki 350 osiagaly na hamowniach moce 18 - do 21 KM[ najlepsze silniki trafialy wprost z tasmy - do Dzialu Sportu w fabryce ].
Dzisiaj na paliwie 95 Okt. najlepsze Junaki 350 maja na hamowniach zaledwie 11 - 12 KM, poniewaz taka benzyna spala sie w nich przez caly suw pracy i jeszcze po otwarciu zaworu wydechowego / spalanie 95-tki trwa w Junakach ok. 8 - 10 razy dluzej, niz spalala sie w nich benzyna dedykowana do nich 60 lat temu...
To samo wlasnie jest z Rysiami, Zakami i Komarami - wystarczy do najlepszych zachowanych egzemplarzy lub do dobrze odrestaurowanych i dotartych silnikow / wlac benzyne z epoki, czyli np. 'BA 70 - 75 Oktan' lub 'etyline 72 - 76 Oktan' i sprawdzic wtedy moc i predkosc na hamowni...
Ten 'Rys' znajomego, ktory dzisiaj 'ledwo po plaskim osiaga 42 - 43 km/h' na paliwie 95 Okt. / po zalaniu benzyna 'spirytusowa BA 70 - 75 Oktan, powinien osiagac bezproblemowo 55 - 57 km/h, zas po zastosowaniu np. paliwa 'BB 66 Okt.' - moglby osiagnac nawet wyzsze obroty silnika o 400 - 500 / min. i predkosci 63 - 65 km/h nawet...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2025 02:20:10 przez Dinozaur.)
|
|
| 05-12-2025 02:17:22 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: Tuning Sałek s38 - działa :) - Dinozaur - 05-12-2025 02:17:22
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|