Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 92
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa
Czesc, przy jezdzie na wysokich obrotach - spalanie 'stukowe' nigdy sie nie objawia, silnik nie stuka, bo mozna je zaobserwowac wylacznie przy duzym obciazeniu silnika / np. na najwyzszym biegu i przy jezdzie prawie na 'wolnych obrotach' i probie naglego przyspieszania , bez redukcji biegu...
Wtedy prawie kazdy silnik przez chwile 'muli' nabierajac obrotow, a gdy paliwo ma za niska LO o kilka 'oczek' - to slychac przez 2 -3 sekundy przyspieszania takie delikatne 'dzwonienie z cylindra', ktore dosc szybko znika, jak tylko obroty wzrosna lub jak sie zredukuje bieg o jeden...
Nawet jezdzac na BMW R 75 z ciezkim wozkiem 'ruskim' ostatnio / slyszalem kilka razy na benzynie 95 Okt. to 'lekkie dzwonienie' - wlasnie przy wychodzeniu z zakretu na 'czworce' przy ok. 45 - 50 km/h, bo wozek jest naprawde dosc ciezki [ wazy chyba 115 - 120 kg ], to mocno obciaza silnik na niskich obrotach wlasnie, silnik 'lekko dzwonil przez 2 sekundy' - wtedy wystarczyla redukcja do 'trojki' i spalanie stukowe znikalo...
To, co slychac u Ciebie na wysokich obrotach w Jawce - to na '99%' dzwonienie stopy korbowodu lub tloka w cylindrze / drgania pionowe - skosne, ktore daja podobny odglos, jak 'spalanie stukowe' i faktycznie - czasem udawalo mi sie to uslyszec nawet w silniczkach rowerowych 'K - O' przy duzych predkosciach...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2025 13:25:58 przez Dinozaur.)
|
|
03-04-2025 13:23:29 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa - Dinozaur - 03-04-2025 13:23:29
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|