Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa
|
Autor |
Wiadomość |
S0kół
Nowy

Liczba postów: 6
Imię: Łukasz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa
(02-04-2025 13:40:52)wazniak96 napisał(a): Dinozaur skończ proszę te swoje wywody nt. benzyny. Zgodzę się, że nie ma sensu lać 98 ale z powodzeniem jeżdzę trasy i po 20 km na 95 bez żadnych przygód (jak nie jeden forumowicz). To co opisujesz to teoria, która ogólnie ma sens jednak nie podpinałbym każdej awarii pod oktanowość benzyny bo niepotrzebnie mieszasz tylko w wątku.
Wracając do problemu... kolejne podstawowe pytanie - weryfikowałeś stan iskry po tym gdy silnik zgaśnie? Strzelałbym podobnie jak romek w zapłon..
Sprawdzałem iskrę po tym jak silnik zgasł i iskra jest taka sama jak przed odpaleniem. Używam swiecy champion , jest to odpowiednik iskry F80
(02-04-2025 13:40:52)wazniak96 napisał(a): Dinozaur skończ proszę te swoje wywody nt. benzyny. Zgodzę się, że nie ma sensu lać 98 ale z powodzeniem jeżdzę trasy i po 20 km na 95 bez żadnych przygód (jak nie jeden forumowicz). To co opisujesz to teoria, która ogólnie ma sens jednak nie podpinałbym każdej awarii pod oktanowość benzyny bo niepotrzebnie mieszasz tylko w wątku.
Wracając do problemu... kolejne podstawowe pytanie - weryfikowałeś stan iskry po tym gdy silnik zgaśnie? Strzelałbym podobnie jak romek w zapłon..
Jeżdżę na świecy champion. Jest to odpowiednik iskry F80. Iskra jest taka sama przed odpaleniem i po tym jak silnik zgaśnie.
(02-04-2025 21:24:58)S0kół napisał(a): [quote='wazniak96' pid='614572' dateline='1743590452']
Dinozaur skończ proszę te swoje wywody nt. benzyny. Zgodzę się, że nie ma sensu lać 98 ale z powodzeniem jeżdzę trasy i po 20 km na 95 bez żadnych przygód (jak nie jeden forumowicz). To co opisujesz to teoria, która ogólnie ma sens jednak nie podpinałbym każdej awarii pod oktanowość benzyny bo niepotrzebnie mieszasz tylko w wątku.
Wracając do problemu... kolejne podstawowe pytanie - weryfikowałeś stan iskry po tym gdy silnik zgaśnie? Strzelałbym podobnie jak romek w zapłon..
Sprawdzałem iskrę po tym jak silnik zgasł i iskra jest taka sama jak przed odpaleniem. Używam swiecy champion , jest to odpowiednik iskry F80.
(02-04-2025 11:50:21)Dinozaur napisał(a): Prawdopodobnie silnik jeszcze 'jakos znosil' benzyne 95, bo docierales go tylko na '3 km jazdy', a po zastosowaniu paliwa 98 Okt. - przegrzales tlok ekstremalnie, ze juz jest 'do wyrzucenia', niestety...
Widocznie byly zbyt male luzy montazowe / ok. 4 - 5 'setek' i dlatego sie nie dalo eksploatowac silnika na benzynie 98, bo tlok zbyt szybko puchnie, zakleszczaja sie pierscienie w kanalikach i traci kompresje lub zwyczajnie - 'przyciera' sie w cylindrze z przegrzania...
Pozdrawiam.
Na samym początku nie chciał prawie wcale jezdzic na benzynie 95 i półsyntetyku. Jechał 2 km i koniec. po zalaniu 98 i oleju syntetycznego zaczął jeździć tak jak trzeba. Jeździłem np. 10 km i nic sie nie działo. Po jakimś czasie sprawa zaczęła się pogarszać i od dłuższego czasu jedzie około 6 km.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2025 21:57:41 przez S0kół.)
|
|
02-04-2025 21:24:58 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Silnik po 6 kilometrach odmawia posłuszeństwa - S0kół - 02-04-2025 21:24:58
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|