Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 94
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Dlatego zawsze najlepiej regulowac wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie : wyprzedzic troche / 0,5 - 1mm i wyprobowac silnik na osiagi, pozniej znowu 'troche' wyprzedzic i znowu wyprobowac, az do skutku - czyli najlepszej mocy, niskiego spalania, nie przegrzewania sie silnika i nie 'wierzgania' kopniaka, zeby dawalo sie normalnie odpalac...
Te 1,5 - 2 stopnie sprezania wiecej, to raczej jest przyslowiowy 'pryszcz' dla korbowodu i silnika, bo o Komarze pisali juz w latach 60/70-tych w 'Mlodym Techniku', ze ma rezerwy mocy konstrukcyjne na poziomie 4,5 - 5 KM.
A te tabele - tez moga byc roznie dopasowywane do silnikow, w zaleznosci od ich systemu chlodzenia : powietrzem czy ciecza, bo zawsze silniki 'powietrzaki' bez wentylatora - sa bardziej przegrzane i moga wymagac 'kilku / 2 - 3 Oktanow' wiecej, zeby nie 'stukaly' przy duzym obciazeniu i w czasie upalow 30 / 35 stopni.
W Komarze zdaje sie - ze stoczenie glowicy ok. 2mm / spreza silnik do ok. 9 : 1.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2025 19:38:21 przez Dinozaur.)
|
|
09-02-2025 19:34:27 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - Dinozaur - 09-02-2025 19:34:27
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|