Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 144
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
No to jak pisałem wcześniej, parę słów o rowerku. Nabyłem go w stanie praktycznie odrestaurowanym od kogoś, kto również nabył go już w takim stanie. Renowacji dokonał jeszcze wcześniejszy właściciel, którego personalnie namierzyłem i docelowo spróbuję się z nim skontaktować, bo miałbym do niego kilka pytań.

Teraz o podzespołach. Wymieniono dość sporo części na nowe. Kierownica, przednia piasta, szprychy, śruba stopki, nakrętki obu osi, całkowicie odtworzone obszycie siodełka i narzędziówka, rower dostał nowe naklejki i emblemat, nowe opony.

Oryginalne części odrestaurowane profesjonalnie. Rama (nr 69 064920) dostała nowy lakier w kolorze metalicznej wiśni, plus białe szparunki na błotnikach i napis. Szkielet siodełka również lakierowany (szary zbliżony do oryginału). Większość chromowanych elementów doczekało się nowej powłoki (obręcze, sztyca siodełka, korby, śruby siodełka i kierownicy, tylna piasta). Także wszystkie śruby (mocowanie błotników, bagażnika i osłony łańcucha wydają się być oryginalne. Zdobycie dzisiaj takich nowych śrub na płaski śrubokręt chyba jest praktycznie niemożliwe.

Mam wątpliwości dotyczące widelca. Jest minimalnie skrócony względem oryginału. Albo przeszczep z późniejszego modelu, albo odcięto niewielki fragment ze zjechanym gwintem. Za oryginalnością przemawiają otwory po wewnętrznych częściach ramion widelca, nie występujące już w rometach. Również sztyca kierownicy prawdopodobnie podmieniona. Logo romet na główce oraz brak oznaczeń ZZR na granicy bezpieczeństwa.

Sumarycznie rower odrestaurowany bardzo dobrze, sam szedłbym w podobnym kierunku. Żeby nie było zbyt pięknie to kilka drobnych uwag. Opony – made in China - pasują jak k..rwie majtki. Przy braku oryginalnych czarno-białych lepiej było wstawić zwykłe czarne degumy albo nawet antylopy. Obszycie siodełka – zbyt cienki filc na podkładkę. Po przejechaniu się do parku na sesję, siodełko od razu się pomarszczyło. Ale sam to przerabiałem, więc dzisiaj wiem, że filc minimum 10mm. W tej konfiguracji tylko jako dekoracja. Docelowo do wymiany. Narzędziówka – zapięcie magnetyczne (!). Chromy – oryginalne obręcze musiały być mocno skorodowane, bo spod chromu widoczne są liczne zagłębienia po wżerach. Dodatkowo w kilku miejscach zaczęły się łuszczyć.

Zębatka tylna 18 zębów, nakręcana plus kontra. Ta ilość zębów daje dużo lepszy komfort jazdy po mieście. Jedzie się ciut wolniej ale zdecydowanie lżej. Sprzęgło kłowe zintegrowane w całość. Wszystkie łożyska na wiankach.

Jedyna praca jaką przy nim wykonałem to renowacja pedałów. Te nie były w ogóle ruszone. Luzy i wytarta zewnętrzna osłona łożyska w jednym – wymienione, poprawione, oraz zerwany gwint śruby trzymającej bloczek w drugim - wymieniona. Oraz 55 lat brudu na bloczkach – usunięty.

Ogólnie jestem zadowolony z kolejnego egzemplarza w kolekcji. Obecnie to mój najstarszy odrestaurowany rowerek made in Poland. Mam kilka starszych do renowacji, ale to przyszłość. Mam nadzieję, ze jeszcze w tym roku przebiją Kosa i wyjdą na prowadzenie w kolekcji.
06-09-2024 23:30:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów. - wigryman - 06-09-2024 23:30:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 780
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Dzisiaj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2868
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 211
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23090
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 274
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5404
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 264
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838742
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29006
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 347
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 940

Reklama