Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Remont silnika 019
|
Autor |
Wiadomość |
michanio91
Nowy

Liczba postów: 10
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 15:20:25)romek napisał(a): 1. Nie wiem jak teraz ale poprzednia partia wałów podobno była wykonana wadliwie tzn były za szerokie. Ja bym wolał zregenerować, tylko nie wiem czy korbowód jest taki sam jak w silniku 2 biegowym, lub z czego można zaadaptować. Chociaż w sumie to widzę że obecna partia jest stosunkowo tania, może warto zaryzykować?
2. Łożyska w silniku 019 wg książki: wał korbowy 3x 6203, wałek przekładniowy główny 1x 6002, koło zębate napędzające osadzone na wałku głównym 1x 16004. Pamiętaj że przynajmniej na wał muszą być łożyska z luzem C3, obustronnie odkryte (plastikowe osłonki można bez problemu zdjąć). W książce natomiast na szybko nie znalazłem wymiarów simmeringów ale na allegro są zestawy i tam jest napisane że:
Cytat: simiering 17x40x7 2 szt., simiering 19x32x7 1 szt.,
, oprócz tego jeszcze jest taki mały simmering w deklu sprzęgła od spodu i to powinien być 16x8x7.
Natomiast uszczelki to jakie chcesz, papierowe, kryngielitowe, nie wiem które lepsze. Zazwyczaj opisane jako ROMET 3 BIEGOWY. Najpopularniejsze to te produkcji firmy Pana Piotra Prałata (na pomaranczowym kartoniku), ale to chyba nie ma różnicy.
Na firmę simmeringów nie zwracałem nigdy uwagi, a w temacie łożysk to uważaj na podróbki SKF czy innych znanych firm, chyba PPL są dobre.
3. Pamiętaj że silnik 019 to nie jest taki prosty silnik z uwagi na jego skrzynię, myślę że warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan skrzyni, tulejek w karterach. Niektórzy robią pieczołowite dystansowanie (poszukaj na forum, są poradniki) ale u mnie jest bez dystansowania i fabryka też tam nic nie dawała. O automacie biegów już nie mówie bo to wiadomo. Pamiętaj też że współczesny cylinder Almota to tak naprawdę cylinder taki jak w 023 z większym gwintem na wydech, więc polecam ci zrobić szlif tego co masz - wyjdzie też nieco taniej. Jeśli chcesz to dam Ci namiar na zakład ktory robi to wysyłkowo, niedrogo, szybko i bardzo dobrze.
Dziękuję za odpowiedź.
Czyli lepsze były by łożyska C1 lub C2 ? O ile mi wiadomo C3 ma zwiększony luz.
Właśnie wał to koszt około 150 zł. Nie ma tragedii.
Cylinder przed zdjęciem nabił 7,5Bara na zimnym silniku. Nie wiem czy chce tutaj coś ruszać bo to dobry wynik.
Coś dużo tych łożysk wyszło, ja naliczyłem 4 łożyska i 4 uszczelniacze. Ale może coś przeoczyłem.
Uszczelki kłąść na sucho czy z sylikonem ? czymś innym ?
|
|
04-01-2024 15:28:06 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Remont silnika 019 - michanio91 - 04-01-2024 15:28:06
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|