Dzięki za szybkie odpowiedzi. Rano zdjąłem mu głowicę z cylindrem i trochę pomierzyłem. Wymiary zbliżone do nominalnych i nie odbiegające raczej od normy. Zarówno tłok jak i głowica wyglądają całkiem dobrze (bez widocznych szram, czy innych uszkodzeń mechanicznych)
(07-09-2023 09:57:14)Dawdzio napisał(a): Po kilku miesiącach walki z 223 okazało się, że zacieraly się łożyska na wale. Robiłeś mu już kiedyś remont?
Remontu nie robiłem, silnika jeszcze nie rozbierałem na tyle, żeby dostać się do łożysk ale możliwe, że będzie to konieczne, choć nie wyczuwałem znacznych oporów na wale (możliwe, że nie mam punktu odniesienia ale dla mnie chodzi luźno)
(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a): Takie pytanko.. mierzyłeś przerwę na zamku pierścienia podczas ich wymiany?
Zmierzyłem teraz i jest 0.1mm (wg książki serwisowej jest to chyba dolna granica), więc wydaje mi się, że ok.
(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a): Co mi przychodzi do głowy to jeszcze to bicie na krzywce - udało się bez problemu ustawić zapłon na 2mm przed GMP?
Udało. Próbowałem jeszcze nieco wcześniej i nieco później. Zwraca moją uwagę fakt, że krzywka otwiera platynki we właściwym punkcie a następnie otwiera się jeszcze dwa razy ale nieco lżej. Czy może to wskazywać na zużycie krzywki? Iskra wygląda ok (przynajmniej poza głowicą, może w cylindrze zanika).
(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a): Ten dym też jest niepokojący. Może być też tak, że zaczął lać na połączeniu karterów.
Faktycznie kopci potężnie, jasno, na tyle mocno, że po chwili jestem cały w chmurze dymu mimo, że odpalam go na zewnątrz. Możliwe, że leje na tych łączeniach i będzie trzeba go bardziej rozebrać. Wał korbowy i korbowód patrząc od strony cylindra jest cały mokry w oleju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2023 16:05:06 przez pan7nikt.)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.