Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Silnik 223 ustawianie zaplonu na czujnik zegarowy
|
Autor |
Wiadomość |
ovad2002@hotmail.com
Nowy

Liczba postów: 16
Imię: Grzegorz
Skąd: Sint-Michielsgeste
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Silnik 223 ustawianie zaplonu na czujnik zegarowy
(24-11-2022 21:38:58)romek napisał(a): Czyli krótko mówiąc prawidłowe ustawienie zapłonu przy którym silnik będzie pracował najlepiej to 2,82mm od GMP mierzone przez otwór świecy tak?
Jawki czy Ogara nigdy nie miałem, kumpel miał tuningowanego Mustanga ok. 2006-2007r i powiem szczerze że z górki mierzone samochodem miał 90 km/h zapłon był ustawiany metodą prób i błędów . Ale kupiłbym jakiegos ogara 200 do podlubania,.
Jeśli chcesz ustawić zapłon na np.:1,7mm x 1,41 = 2,39mm na czujniku zegarowym
1,8mm x 1,41 = 2,53mm
1,9mm x 1,41 = 2,68mm
2,0mm x 1,41 = 2,82mm
(24-11-2022 21:36:54)wazniak96 napisał(a): Niby podstawowa wiedza matematyczna, a dam sobie głowę uciąć, że jakbyś coś takiego napisał na maturze to byś dostał 0pkt i elo. Mnie tam w szkole nie uczyli o żadnym mnożniku z kąta 45stopni, a trygonometrii z której wynikają powyższe obliczenia.
Wszystko spoko ale jak wspomniałeś w Jawce się to sprawdza.Ja lubię wszystko upraszczać i tutaj dobrze to wyszło.Obliczenia mogą być bardzo dokładne, jednak należy pamiętać też o tym, że przerywacz zapłonu ma swoją bezwładność, więc zapłon i tak zawsze się trochę ,,rozjeżdża'' w zależnośći od obrotów silnika.
|
|
24-11-2022 21:49:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|