Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,849
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 019 pasowanie sworznia w tłoku
A ja myślę, że lepiej dorobić z f-brązu u tokarza odpowiednie tuleje (dajesz tokarzowi Wałek f-brąz Fi15 [jest na allegro], NOWY wałek, karier i tuleje najtańszą gmoto dla wymiarów) i mówisz, żeby dorobił 2 sztuki, najlepiej je o 0.1mm zmniejszył dla minimalnego luzu lub zakupić gotowca https://allegro.pl/oferta/tuleja-tulejka...7285512710 i kupić poxipol
wsadzić tuleje !na sucho! wraz z samym wałkiem. Skręcić razem kartery z uszczelką (na sucho) z wałkiem i sprawdzić, czy kartery dociskają się oraz czy wałek luźno obraca się za pomocą palca
Jeżeli po skręceniu nie dokręcają się kartery = bierzemy tuleje i szlifujemy kołnierz na papierze/szlifierce, aby tuleja dotarła się
lub
Jeżeli po skręceniu kateterów wałek przesuwa się lekko na boki, może użyć !małych! podkładek dystansowych pod tuleje, która ja wypchnie ku środkowi i usuwa luz
Jeżeli wizualnie, na sucho jest ok - wałek się kręci małym palcem - to bierzesz poxipol. gniazda odtłuścić i tuleje. Smarujesz poxipolem gniazda karterów i usadzasz wałęk. Po tym zabiegu skręcasz kartery i czekasz 30 min, aby klej złapie. Wałek jest w osi i gotowe
pateny sprawdzony w wsk 125 i 2b romecie
EWEWNTUALNIE dajesz do specjalnego warsztatu i tobie wyosiują, ale to taka cena wyjdzie, jak za nowy silnik XD
tam mały błąd napisałem
"Smarujesz poxipolem gniazda karterów, usadzasz tuleje, wraz z wałkiem i kartety"
|
|
15-09-2022 15:10:17 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|