Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #414
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tak, amortyzatory ze sprezyna na wierzchu, stosowano w kilku wersjach. Nie mam wiedzy katalogowej, wiec to co napiszę opieram tylko na wlasnych obserwacjach.
Amortzatory te zastosowano, na poczatku 1983 roku.
Chyba Rolleyes
Docelowym modelem byl Ogar 200.
Tak jak zauważyłeś, główki aluminiowe mialy od strony wkrecanych sprężyn pełen gwint ze sprezyna fi 6 mm i 5 mm
Jak dokladnie je obejrzysz to konce sprężyn w glowce dolnej, nie kończyły się w takim samym miejscu co w gornej, gdzie się zaczynaly. Oznacza to, ze sprężyny byly o 5 mm krótsze.
Wydaje mi się, że pierwsze modele Pony M2 z lagami fi 25, czyli ok 84, 85 roku, mialy te same amortyzatory, ale ze sprezynami fi 5 mm. Tak samo do tych to Kadetów z tych lat. Wydaje mi się, że zauwazono, że to rozwiazanie bylo awaryjne, zwlaszcza dla fi 6, bo gdy korodowaly sprężyny i utlenialo sie aluminium, rozkrecenie całości bylo nie mozliwe. Choć ja wiem jak to zrobić :F
W 1985, poprawiono to, poprzez ścięcie główek aluminiowych i sprężyny wkrecaly się z taką przerwa. W tym samym czasie zrezygnowano ze sprężyn fi 5 mm.
W 1988 roku, gdy wprowadzono model 301, zmienil się producent amortyzatorow i pojawilo się jego logo na dolnej główce FSM. W tym przypadku poprawiono miejsca poczatkow i końców osadzen sprężyn, wiec i ich długości.
Tu odniosę się do replik sprężyn od sprzedawcy z Bielawy.
Niestety, sprzedaje tylko jeden ich rodzaj i to te przejsciowe, dlatego sprezyny od niego sa 5 mm dłuższe.
Jednak jego wyrób jest bdb, zwlaszcza obecna wersja. Cena również, bo w porownaniu z chromowaniem starych, zaplacimy ok 50 zl za sztukę. Po odcieciu tych 5 mm, wystarczy to miejsce zabezpieczyć np farbą srebrną, lub cynkiem w sprayu.
Wrócę jeszcze do amortyzatorow. Oprócz ww rozwiązań, na precie prowadzącym stosowano wewnetrzne odboje metalowe i pcv biale i czarne, oraz plywajacy odbój gumowy. Ze swej strony dodam, ze co jakis czas, należy pręt umyć, na nowo posmarować, a w dolnej glowce, tam gdie pracuje pręt, wybrać caly syf, np wiertlem fi 10 dl roboczej ok 10 cm i po umyciu na nowo posmarować.
To resztki smaru, kurz i syf dzialaja jak papier ścierny i niszczą pręt, a jak jest zatkany, zawalony ten otwór, to amortyzator nie bedzie pracował i bedzie dobijał.
Pytasz jak wymienić ten pręt. Juz to opisywalem. Odcinam przy glowce. Mocuję w tokarce, zataczam powierzchnię i wiercę otwor fi 8,5 x 32 mm, na komiec gwintuje M10 x 30 mm. Wszystko to trzeba zrobić na tokarce, osiowo.
Potem pręt. Teraz robię z nierdzewki, polerowany A2. Dl 170 mm, z jednej strony zataczam stożek, z drugiej gwint M10 x 30 mm.
Całość skrecam na klej do gwintow.
Postaram się to wszystko sfotografować i wstawię w moim wątku.
Pozdrawiam

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2021 13:51:00 przez joozek.)
05-08-2021 11:37:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 05-08-2021 11:37:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 13205
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 22:23:57
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 28
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 276
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
Dzisiaj 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 246
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 133
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 146
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 128
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
Dzisiaj 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 19:09:16
» Odpowiedzi: 198
» Wyświetleń: 56877
przepalona lampa z przodu...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 11:40:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 122
zderzak startera
Ostatni post: składakowcy
Wczoraj 01:08:04
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 262
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Dawdzio
31-07-2025 23:37:35
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2108
Wygięty zawias w składaku
Ostatni post: Kasztan
31-07-2025 22:09:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1779

Reklama