Marku

wszystko już zostało napisane i powiedziane.
Żadnych części made in china

wielokrotnie o tym pisałem, zwłaszcza z wymienionej przez Ciebie firmy.
Ogólnie zastosowano tam łożyska wiankowe 1" cal. Na przestrzeni produkcji z lat 60, do 74 stosowano 1 cal "niemiecki" tzw cal pruski 26,17 - spadek po simsonie. Choć i tu spotkałem się z dwoma rozmiarami 1 cala - 26,98

Za produkcji firmy PREDOM-ROMET, 1 cal skurczył się

stosowano ze 3 wysokości bieżni sztycy główki ramy. Mało tego, sama sztyca była o 0,5 mm cieńsza od rowerowej - gwinty rwały się na potęgę. To wtedy wprowadzono gwint i narzynkę BSC - rowerowy 1 cal to 25,4 mm
Jeśli chcesz mieć coś porządnego to zasuwaj do porządnego sklepu rowerowego, gdzie mają części shimano, tyle, że to wydatek ok 60 do 80 zł.
W Jackmotors to tez loteria, choć ponoć już się poprawiło.
Tu należy się jeszcze mała uwaga.
Sztycę skręcamy nie na raz do oporu, a kilka razy, zanim założysz półkę górną.
Dokręcamy raz do oporu ręką i przekręcamy widelcem w prawo-lewo kilka razy i znów dokręcamy nakrętkę radełkową do oporu. Powtarzamy to z 3,4 razy, aż nie będziesz czuł oporu kulek w miseczkach. Oczywiście pamiętaj, łożyska sztycy to nie tylko same kulki, wianki, to wspomniana nakrętka radełkowa, bieżnia dolna i obie miseczki w ramie. O smarze do łożysk nie wspomnę.
Teraz zakładamy półkę górną, łapiemy obie śruby M8, ale ich nie dokręcamy. Najpierw podkładka z ząbkiem wewnętrznym i nakrętka kołpakowa. Fajnie gdybyś miał do niej klucz hakowy oczkowy - 3 lub 5 wewnętrznych ząbków. Może też być ten rowerowy z jednym hakiem. Dokręcamy do oporu, a nie bijemy młotek + wkrętak płaski. dokręcamy obrotowo, w kilku miejscach łapiąc hakiem. Na koniec dokręcamy śruby M8 półki górnej.
W/w zestaw shimano jest kompletny.
Pozdrawiam