Ogar 200 by Stachu
|
Autor |
Wiadomość |
wazniak96
Smerf Mechanizator

Liczba postów: 664
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 200 by Stachu
To prawda, że pomiar najlepiej średnicówką ale nie każdego na nią stać.
Jeśli chodzi o próg - pierścienie nie chodzą po całej powierzchni cylindra, w związku z czym nie wybierają jej równomiernie. Podczas wybierania cylka powstaje przez to próg przy krawędzi od strony głowicy, który możesz wyczuć pod palcami.
Wydaje mi się, że możesz sprawdzić stopień zużycia cylindra poprzez wsadzenie nowego(!) pierścionka i zmierzenie szczeliny, ale nigdy nie praktykowałem takiego podejścia. Pomiar kontrolny wykonujesz przy samej krawędzi cylindra. Następnie pomiar powtarzasz poruszając się w dół.
Podobnie możesz sprawdzić stopień zużycia pierścienia - wkładasz przy krawędzi i szczelinomierzem szczelinę. Powinno być bodajże 0.1-0.5mm
Co do wymiaru tłoka / pierścieni. Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest kupienie tłoka w nadwymiarze i posłanie z nim cylka do szlifu ale to są koszty.. Tłok/pierścienie dobierasz pod dany szlif. Masz nominał - 38.0 / 40.0 (zależy czy cylek 50 ccm czy te "60" ccm), pierwszy szlif - 38.25 / 40.25 etc.
|
|
04-04-2021 02:33:35 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ogar 200 by Stachu - wazniak96 - 04-04-2021 02:33:35
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|