Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
PONY 301 1988 Pawła z Kostrzyna
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(05-01-2021 00:27:35)Emwu96 napisał(a):  Obecnie czekam aż przyjdzie mi farba protectol i będę nią malować.
PS. Miałeś jakieś doświadczenia z protectolem?

O widzisz, nie spotkałem się jeszcze z takim środkiem, farbą Sleepy
Jak ją zastosujesz napisz, choćby w tym wątku, jakie efekty dało jej zastosowanie.
Ja stosuję "swój" wymyślony środek. Roboty i smrodu jest przy nim co nie miara Rolleyes
Najpierw myję pastą BHP z drobinkami trocin, z użyciem szorstkiej szczotki do rąk.
Suszę 24h.
Potem moja mikstura 1 miarka ropy np 200 ml ropy ON + 2 miarki benzyny Pb
Myję tym w maseczce, okularach, fartuchu i rękawicach ochronnych specjalnie przystrzyżonym krótko, pędzlem okrągłym fi 35 mm. Myję i wcieram.
Suszę 24 h.
Stosuję piankę do opon Tyre Shine CarPlan, dokładnie taką https://allegro.pl/oferta/tyre-shine-pia...7055737208
Suszę 24 h
Praktycznie już jest gotowa. Zakładam fartuchy, dętki z użyciem talku, a po napompowaniu używam silikonu do opon CX-80 Tire-Protector, dokładnie taki https://allegro.pl/oferta/cx80-tire-prot...9695463578
Jak na razie sprawdza się moja metoda.

Ok, Komar na swoich kolach - stoi hmm
Trochę zmarudziłem czasu przy zbyt długiej lince przedniego hamulca, no i dzwonku.
Do tego coś tam nie pasowało mi z przednim kołem, by było w jednym śladzie z tylnym Rolleyes udało się.
Po obiedzie zabrałem się za osprzęt kierownicy. Tym razem korpusy pomalowałem proszkowo - kolor satynowy aluminium. Nawet nieźle się to komponuje ze szkiełkowanymi piastami kół i tylnymi amortyzatorami, do tego taki też będzie silnik.





Przy okazji zrobiłem fotki zestawu części do montażu korpusów.
Najpierw rolgaz - w tym przypadku metalowy, więc i korpus dostosowany do niego, widać na foto.
Od wewnętrznej strony korpusu, musimy osadzić specjalną blaszkę w kształcie litery L, która dociska rolgaz z użyciem śruby dociskowej M7. Śruba ta, nie posiada kulki, ale musi być tak ustawiona, dociśnięta i skontrowana nakrętką M7, aby rolgaz z lekkim oporem obracał się w korpusie i to w określonym zakresie - dodatkowe zgrzane płaskie blaszki na rolgazie. Ja użyłem tu oryginalny rolgaz, oczywiście odnowiony i ocynkowany, ale warto zaznaczyć, że współczesne się również nadają, lecz trzeba na nimi popracować - doszlifować wspomniane blaszki.
Przy okazji - oryginalnie stosowano też na rolgazie duszą, cienką podkładkę, zakładaną przed chwytem gumowym (manetką). Ułatwia to później swobodne wkręcanie gazem hmm
Co do chwytów (manetek) - nie wiem skąd się to wzięło, że w sprzedaży są komplety gum ZZR, jedna z fi wewn 23, druga 22 mm. Nigdy takich nie było przy tych zestawach. Mają być obie fi 23 mm, gdyż mamy tuleję rolgazu i tuleję zmieniacza biegów. I niech nikt mi nie mówi, że da trochę smaru i jakoś to wejdzie facepalm
Nie, chwyty wkładamy do wrzątku na pięć minut i wciskamy na tuleje. Po pierwsze wejdą, a po drugie jak wszystko ostygnie i temperatury się wyrównają, to się "przykleją" do metalowych tulei rolgazu i zmieniacza. Nie ma nic bardziej irytującego, gdy podczas jazdy manetka się obraca na smarze hmm





I jeszcze sprawa klamki i śruby do jej montażu.
Klamka hamulca od góry ma otwór fi 6, a od dołu otwór z gwintem M5.
Specjalna śruba - z tej strony z łbem walcowym pod nacięcie wkrętaka płaskiego, uniemożliwi skręcenie i ściśnięcie tej części klamki. gwint M5 ma się wkręcić na określony dystans fi 6 mm, i by się nie odkręcała, kontrujemy nakrętką M5 od dołu.
Tu poprawiam fabrykę - stosuję nakrętki samohamowne M5 A2, lub nakrętko-podkładkę radełkowaną. Wszystko widać na zdjęciach.

No i pora na zmieniacz biegów. Element ten składa się z dwu-częściowego korpusu, specjalnej klamki z zaczepami, metalowego grzebienia 2-0-1, śruby dociskowej z kulką M7 i specjalnej bieżni pod kulkę 2-0-1 . Tą ostatnią część możemy oczywiście zdemontować i wymienić na lepszą - nowej nie dostaniemy. Możemy też ją lekko poprawić, nawiercając delikatnie wiertłem fi 5 mm.
Tu mała uwaga. Współczesne zmieniacze Almotu, nie mają tej bieżni lecz nawiercone w korpusie dołki 2-0-1 które wystarczą na 2, 3 miesiące, jeśli oczywiście wcześniej nie pęknie nam taki korpus na obejmie, przy śrubie M6. Jest to wynik niestety złego materiału korpusów współczesnych - aluminium, oryginalnie robiono je ze stopu aluminium z ołowiem, czyli znalu. Każdy to odczyta po cechach na oryginalnych korpusach.
No i klamka zmieniacza i jej śruba. Klamka z tej strony ma oba otwory fi 6, bez gwintów, tak jak pierwszy, od góry otwór w korpusie. Dopiero na samym dole korpusu mamy otwór z gwintem M5. Śruba gładka fi 6 bez łba, tylko z nacięciem pod wkrętak plaski, od dołu ma 5,6 mm gwintu M5. Wkręcamy więc śrubę w dolną część korpusu, dzięki temu nie ściskamy go w tym miejscu, nie ściskamy klamki, a tylko unieruchamiamy w dolnej części korpusu. Od dołu kontrujemy nakrętką M5, tak jak w przypadku hamulca. Klamka więc luźno "obraca się" na ma tej szpilce - śrubie M6.
No i śruba z kulką. Tylko, lub aż, tu występuje M7
Wkręcamy i kontrujemy ją tak by kulka przestawiała się po bieżni, dość płynnie, ale z charakterystycznym przeskakiwaniem - czuć to wyraźnie - ugięcie sprężyny pod kulką w śrubie.
Uwaga - śruba ta nie ma unieruchamiać danego położenia kulki, gdyż za to jest odpowiedzialna specjalna klamka zmieniacza i grzebień.



Na koniec mała podpowiedź. W obecnej chwili zdobycie śruby dociskowej M7, czy jak kto woli; śruba kulkowa dociskowa, lub wkręt dociskowy z kulką, jest abstrakcją jest prosta przeróbka na śrubę M8 z kulką.
Pewnie ja bym tego nie zrobił (mam jakieś tam zapasy), ale M8 można kupić nowe, ba nawet we właściwej długości 12 mm, a do tego w korpusie jest dość "mięsa" by prze-gwintować pod gwint M8


https://www.ebmia.pl/wkrety-dociskowe-z-...VEEALw_wcB
https://www.halder.com/pl/Produkty/Norma...elna-kulka

Ok, kończę ten referat. SELER-ku Big Grin wstaw proszę te zdjęcia na Nasz Forumowy Hosting, bo ja nie mam do niego nerwa :F
cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2021 02:42:26 przez joozek.)
05-01-2021 01:36:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
PONY 301 1988 Pawła z Kostrzyna - joozek - 03-09-2020, 13:12:02
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy - joozek - 05-01-2021 01:36:41
PONY M2 1987 Piotra ze Szczecina - joozek - 11-02-2021, 12:50:24




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Biała karta Romet kadet
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:10:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 158
Silnik Kadet 110 Automati...
Ostatni post: bing17
Wczoraj 10:22:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:23
» Odpowiedzi: 123
» Wyświetleń: 29385
Luzy na kole wigry 2
Ostatni post: RometW
30-10-2025 23:08:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 85
Dezamet 027 sprzęgło klow...
Ostatni post: ko_sa
30-10-2025 21:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
zawieszenie od motoroweru...
Ostatni post: romek
30-10-2025 13:17:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 127
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
30-10-2025 10:50:32
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 1120
zawieszenie do wigry
Ostatni post: Wojtas29
29-10-2025 20:41:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 113
Wartość siodełka zzr
Ostatni post: Wojtas29
29-10-2025 20:32:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 181
Renowacja trzech rowerów ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
29-10-2025 00:13:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1172
Pęknięty karter
Ostatni post: Szczepan
28-10-2025 15:59:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 337
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
28-10-2025 15:19:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 213
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
28-10-2025 14:24:14
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 9009
Kupię pamiątki romet
Ostatni post: Wojtas29
28-10-2025 11:32:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 126
Nieczytelny numer ramy og...
Ostatni post: romek
28-10-2025 08:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155

Reklama