Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #75
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Osprzęt tego silniczka jest tragiczny i to bez wyjątku, nie ma tu mocnych stron, no może poza omawianym iskrownikiem... stfu! wróć! dostępem do niego. Co z kolei wcale nie dziwi, bo w sumie trzeba co i rusz do niego zaglądać.
I Quake96 ma sporo racji mówiąc, że ten pierdzik "nie lubi szczelinomierzy i suwmiarek" - nawet literatura z tamtych lat mówi, że kąt wyprzedzenia zapłonu [po pełnym odblokowaniu] zawiera się w wartościach 1,8 - 2,0 mm przed GMP, ale należy go dobrać doświadczalnie. Tak samo jak dysze w gaźniku. Wszystko w tym silniku należy dobierać doświadczalnie - jego poprawna regulacja to jedno wielkie, bogate, żmudne i niekończące się doświadczenie, psia mać... z mizernym skutkiem...
Sam Jikov, w porównaniu nawet do prostego jak farmer z Alabamy GM'a też wypada bladziutko i każdy to wie - z tematów dotyczących jego regulacji bądź poszukiwania jakiejś dlań alternatywy, można by wydzielić osobne sub-forum... Nie zupełnie też rozumiem, "co autor miał na myśli" jeśli chodzi o ten filtr powietrza z odkurzacza budowlanego, połączony z resztą z gaźnikiem za pomocą rury od tego odkurzacza. Jeśli ktoś z jakiegoś powodu chce jeździć na tym karburatorze, to osobiście polecam wymontować to szpetne badziewie i założyć jakiś filtr "stożkopodobny".
A skoro już zacząłem o zmianach, to zamiast bawić się w dorabianie króćców (co przy tym układzie cylindra jest zwyczajnie idiotycznie upierdliwym zagadnieniem i zawsze będzie to słaby punkt układu zasilającego) warto rozpiłować kartery i wstawić zawór membranowy. Tym bardziej, że gotowe zestawy są do kupienia u naszych południowych sąsiadów. Tyle, że jak to u nich - to kosztuje pieniądze nie małe...
Jeśli dołożymy do tego porządny zapłon bezstykowy, żeby iskra była mocna i pojawiała się tam gdzie chcemy (a nie losowo) - robi się już naprawdę interesująco.
Ale koniec końców na oryginale też da się jeździć i to całkiem przyzwoicie: V-max rzędu 65km/h to nic nadzwyczajnego. Niemniej - dobra regulacja tego motoru to jakieś pieprzone zadanie z gwiazdką... Takie wiecie - dla ambitnych, czy coś...
Kilkanaście lat temu, w ówczesnym Internecie (którego z jakiegoś powodu dzisiaj już nie ma) po przeróżnych forach, czy amatorskich stronkach (robionych w Wordzie; dziś jak się na to patrzy, to wyglądają one co najmniej jakby to było inne milenium...) krążył, po wielokroć powielany (ale to dlatego, że całkiem przyzwoicie i wyczerpująco opracowany) poradnik dotyczący modyfikacji instalacji elektrycznej do 223. Były i kierunkowskazy, było światło "stopu", ale najistotniejszą modyfikacją było wprowadzenie zapłonu bateryjnego. Najistotniejszą, bo nawet tak prymitywne z dzisiejszego punktu widzenia rozwiązanie znacznie ułatwiało codzienną eksploatację tego silniczka. Ba! Powodowało zauważalną poprawę. A zachodu było z tym trochę, bo trzeba było Elbę z Simsona skądś wyrwać, cewki przewinąć*, akumulator upchnąć...
Wspominam o tym dlatego, że dzisiaj istnieje gotowe rozwiązanie, które każdy posiadacz "platyn" (tak, dezameciarze też) powinien zastosować, a mianowicie: kupić i przykręcić zapłon bezstykowy. Czyli jakieś 300PLN + pół godziny z wkrętakiem i imbusem na podwórku... Modyfikacja "z tamtych lat" kosztowałaby dzisiaj mniej więcej tyle samo, ale zajęłaby tydzień... A jednak się robiło Rolleyes
Po prostu odnoszę wrażenie, że dużo panuje sceptycyzmu jeśli chodzi o CDI - zupełnie nie potrzebnie. A naprawdę sporo taka modyfikacja wnosi lepszego, nie jest specjalnie droga i totalnie odwracalna - ja bym dołożył jeszcze inny filtr powietrza + porządne czyszczenie wydechu (ważne, żeby dławik nie był podziurawiony - niestety w tamtych czasach panowała też powszechna opinia, że to "super dużo daje", co jest zwyczajną bzdurą)... i to wystarczy. Przynajmniej na tyle, aby w końcu zacząć się naprawdę cieszyć z tego "czeskiego jaja".
Miało być krótko, a wyszło jak zawsze Confused

* Legendy głosiły, że istnieje mityczny zapłon 30W (!) od Jawki Sporta (pisownia celowa) i wtedy przewijać nie trzeba było. Tyle, że nikt takiego zapłonu nigdy nie widział na własne oczy...


12-07-2020 02:39:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200. - Jorginsson - 12-07-2020 02:39:49




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:28:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 83
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11490
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1270
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
17-12-2025 23:08:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 412
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2686
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 790
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 111
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 157
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 395
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 144
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52565
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 362
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 406
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1366

Reklama