Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #21
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Poświęciłem dzisiaj trochę czasu na kolejne przymiary zawieszenia, tak aby obrać konkretną drogę odnośnie sposobu montażu, jak i tego ile realnie uda mi się "ugrać" na obniżeniu przodu. Będzie trochę zdjęć, ale to za chwilkę.
Dla przypomnienia - w pierwszym etapie "urwałem" ok. 45 mm stosując się do instrukcji skinderra - czyli poprzez zmniejszenie skoku amortyzatorów. Skok pozostał na poziomie ok. 90-95 mm i osobiście niżej nie chcę schodzić, aczkolwiek jeśli ktoś ma zamiar jeździć tylko po asfalcie, to z powodzeniem można zejść jeszcze o 20 mm bez drastycznej utraty komfortu, czyli idei tej modyfikacji.
Drugi etap to dalsza redukcja wysokości poprzez wysunięcie nieruchomych lag w górę - najprostszym sposobem jest tu przedłużenie sztycy/ rury sterowej by dzięki temu "odsunąć" górną półkę od ziemi i dzięki temu zgubić kolejne centymetry. Oczywiście ten "najprostszy" sposób wcale prosty nie jest, bo nie da się tego zrobić bez odpowiedniego przygotowania tak technicznego jak i merytorycznego, ale na szczęście mamy na Forum specjalistę od tych spraw - joozka, który potrafi fachowo (i bezpiecznie) przeprowadzić taki zabieg. I własnie dlatego, że muszę w końcu to zrobić, bo nie pójdę z przodem dalej, musiałem się w końcu zdecydować jak ostatecznie ma to być wykonane.
Postawiłem na najprostsze z możliwych rozwiązań i to wcale nie żeby pójść najkrótszą drogą (dla mnie to w zasadzie bez różnicy), tylko dlatego, by stworzyć w przyszłości kompletny przewodnik "od a do z". I w związku z tym własnie, główne założenia to minimalny stopień przeróbek oraz maksymalne wykorzystanie tego czym dysponujemy/ "mamy pod ręką", ale też uniwersalność - zarówno na "krótką" jak i "długą" główkę ramy, bez jakiejkolwiek ingerencji w ten element.
No, ale to po wykonaniu, testach i ewentualnym stwierdzeniu, że modyfikacja się sprawdza i jest bezpieczna.
Da się się to zrobić również na półkach od TJ (z rozbieralnym zawieszeniem), gdzie sztyca będzie miała odpowiednią długość, ale tu napotkamy kilka innych problemów - o tym również napiszę.

Wykorzystam praktycznie cały przód od Charta, czyli prócz samych amortyzatorów także półki, koło (piastę i ośkę - u mnie obręcze zostaną zmienione na 18"), nakrętkę oraz (tylko w wypadku "krótkiej" główki) miski.
Rura sterowa zostanie przedłużona o ok. 45-50 mm* - na długość tej z T1 (w tym modelu oraz w pierwszych Ogarach 200 tu w zasadzie byłby koniec**). Początkowo zakładałem dospawanie brakującego elementu ramy, ale znowu - nie tak prosto zrobić to poprawnie w warunkach "domowych", mam też wątpliwości co do bezpieczeństwa... Postawiłem zatem na dystans i kolejne uproszczenia - miski wraz z bieżniami również pozostaną ogarowe**, a miski z Charta posłużą właśnie za przedłużenie główki. Konieczne będzie stoczenie gwintu z dużej nakrętki*** (z oryginalnej sztycy - ona pasuje do misek) tak aby dało się ją (w miarę ciasno) nałożyć na sztycę by "zamknąć" wianek w misce. Na nią przychodzi dystans - w moim przypadku miski z Charta - w taki sposób, że obie stykają się ze sobą mniejszymi średnicami, większe zaś od spodu ze stoczoną nakrętką, a od góry z półką, na to już nakrętka od Charta i półka górna, która się dzięki temu odpowiednio ustali. Oczywiście trzeba wykonać odpowiednią tulejkę dystansową, która skasuje luz niższej miski-dystansu i będzie także "pilnować" obu. (na zdjęciach mam to do przymiaru założone odwrotnie). Tak zbudowany "dystans" przypadkiem daje 45 mm, czyli idealnie.
Dajcie znać co o tym myślicie, jakieś spostrzeżenia, pytania, uwagi - może źle to obmyśliłem, albo coś przeoczyłem...
* Wszystkie dokładne wymiary podam, jak przeróbka będzie gotowa i sprawna.
** Nie mam jeszcze pewności co do dolnej miski
*** Ktoś może zapytać, czemu nie można nagwintować rury sterowej dalej, ale to zdaje się nie jest takie proste, a i nie wiem też czy nakrętka od Ogara pasuje na chartową sztycę...

A oto zdjęcia z dzisiejszych przymiarek. Półki od Charta zostały w domu, ale i tak chodziło mi tylko o zademonstrowanie, jak to mniej więcej będzie stało po modyfikacjach. Warto dodać, że ta opona to 2,75...
Żeby wcisnąć tu koło od 210 musiałem zdjąć tarczę kotwiczną. Standardowa piasta wejdzie, ale bez ślimaka, a i tak trzeba by było raczej zebrać trochę ze szklanek, dochodzi też problem z ośką...











09-05-2020 04:02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr... - Jorginsson - 09-05-2020 04:02:04




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 11:56:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 203
Romet Chart czy MZ ETZ 50...
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 08:07:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 4005
Witam cudownie zakręconyc...
Ostatni post: jodrobin
Wczoraj 10:45:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3504
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
17-09-2025 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68570
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
17-09-2025 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8238
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 286
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 186
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 318
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 109
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39253
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 321
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 329

Reklama