Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #376
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i mamy kolejny czwartek Dodgy jak ten czas zasuwa ...
Obiecane kolejne zdjęcia z kolejnych prac.
Najpierw jedna sprawa ... nikt nie podjął zabawy i odnalezienia detalu którego nie wspawałem do ostatniego Komara 2350 z 1974 roku.
Chodziło o cybant ramy od siedzenia.



Kolejna sprawa to płonący Komar 2350 w kolorach czarno-pomarańczowych.
Ustaliłem z Mariuszem, ze to jednak rocznik 1977, a o jego historii tuningu opowie pewnie sam Rolleyes bo widziałem, że już się zarejestrował na Naszym Forum.
Witamy
No a teraz pora na zdjęcia z prac.
Trochę jednak pociąłem robala Tongue chyba wszystko widać na zdjęciach. Musiałem przeszczepić wsporniki blach, osłon gaźnika bo ktoś :F mienił na M8 pod gałki od mebli :F







Większość prac to standard, ale ktoś mnie znów pytał o urwane szpilki ramy, tylnych amortyzatorów i jak wiercę by było osiowo.
Proszę bardzo, chyba wszystko widać. Raczej wiertarka ręczna to trochę nie bardzo.
Nie można też zapomnieć o punktowaniu i wierceniu otworu pod gwint M8.






Potem przyszła pora na stojak centralny. Tuleja ramy, była jeszcze jak cię mogę, ale otwory w stojaku pod sworzeń miały już 11 i 11,2 mm. W związku z tym podjąłem decyzję o wymianę tulei na wyższy wymiar 12,25 x 16 x 50 mm i nowy sworzeń fi 12 mm. Oczywiście otwory stojaka rozwierciłem pod fi 12,25 mm.





Tylny wahacz nie mial wyrobionych otworów fi 10 mm, więc zrobiłem tylko nowy zestaw osi i tulei, a miejsca zatarć od łańcucha napawałem i oszlifowałem.




Na koniec coś od siebie Rolleyes
Nowy podnóżek kierowcy z pedałem typu "łyżwa".
Zawsze mnie irytowało to rozwiązanie, bo po pierwsze tuleja łyżwy wciskała się pod kątownik podnóżka, niszcząc się, a po drugie szybko ścierał się ten "garbik" zabezpieczający łyżwę, przed podnoszeniem się do góry, gdy siadamy na pojazd. O samej osi nie wspomnę Confused Samo wyregulowanie tylnego hamulca sprawiało wtedy kłopot , bo inaczej było ustawione bez kierowcy, a inne gdy siedział.
Chodzi o ten element, tu też już go prawie nie było. Mowa oczywiście o tym na dole.



Na nowym pręcie napawałem trochę spawu ok 4 mm i wyszlifowałem kostkę. O wymiarach ciężko tu pisać, bo po prostu, dopasowałem do tego co było w pedale hamulca. Ale sama kostka jest nieco większa = dłuższa. Tak by z jednej strony pełniła swoje zadanie - zabezpieczenie przed podnoszeniem pedała, gdy siedzimy na Robaku, a z drugiej strony - dodatkowe zabezpieczenie, dociskające gumą podnóżka, tuleję pedału hamulca, by nie przesuwała się na boki. Oczywiście wcześniej przy kątowniku podnóżka, wspawałem podkładkę płaską fi 12 i doszlifowałem z zewnątrz, do kształtu kątownika.
Mam nadzieję, że ten zbyt zagmatwany opis wyjaśnią zdjęcia Rolleyes







Teraz już wystarczy pomalować cały podnóżek, pedał hamulca i dodatkowa tulejkę ocynkować, a na koniec nacisnąć gumowy podnóżek, o smarowaniu nie wspomnę. Mam nadzieje, że będzie działać, a przy okazji będzie rozbieralne.

cd nastąpi ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-02-2020 17:24:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 13-02-2020 17:24:32




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Dzisiaj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 174
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 11:52:38
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 3210
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 114
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 224
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39114
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 108
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 239
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 116
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68461
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 296
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2979
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8240
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189

Reklama