Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #367
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak ten czas zasuwa, już kolejny czwartek Confused
Zgodnie z obietnicą, kilka zdjęć z prac na złomkiem.
Stan zastany



Niestety, stan niemal wszystkich elementów nadawał się do wymiany.
Po telefonicznych konsultacjach ... zostaje rama (oryginalny nr + dokumenty), reszta do wymiany.
Pewnie ktoś inny, również i ja, brałby pod uwagę rozwiązanie Cool przełożenia całej ramy z nadaniem jej właściwego numeru Rolleyes
Podjąłem się jednak wyzwania. Wśród swoich rupieci znalazłem idealnego dawcę i pobrałem wszystkie organy Big Grin Mimo hydraulicznej mufki Big Grin reszta była ok.






Teraz pora na osprzęt. Najpierw stojak centralny i tylny wahacz. To podstawa do wspawania ogranicznika stojaka, tulei wahacza i blach silnika.
Stojak oczywiście otwory fi 10, miał wyrobione, jednak ich nie kalibrowałem, a rozwierciłem pod fi 12 (było z czego), wraz z jego tuleją 12 x 16 x 50 mm








Tylny wahacz z nowym zestawem osi, tulei metal, PCV, podkładkami i nakrętkami (nierdzewka A2 i poliamid). Jego tuleja ramy toczona z wałka fi 25 o wymiarach 19,5 x 25 x 132 mm. Ostatni wymiar dostosowany do wymiarów wahacza. Otwór wewnętrzny fi 19,5 zmniejszony, oryginalnie fi 20 mm. Z obu stron fi zewnętrzne do 23 mm długości 22 mm. Dzięki czemu ścianka tulejki grubsza o 0,5 mm



Teraz pora na blachy silnika. Jak widać, najpierw usunąłem starą (tą gorszą), tylko z jednej strony, dzięki temu zachowałem punkt odniesienia względem ramy, do tego wałki dystansowe dł 60 mm = kartery.
Po wspawaniu tej strony, szlifowanie, spasowanie i pora na druga stronę.






Ostateczną kontrolą były blachy silnika







Teraz przyszła pora na przedni widelec. Wśród zapasów magazynowych miałem właściwy typ, lecz wymagał drobnych napraw. Oczywiście gwint sztycy zerwany, więc zastosowałem swoją recepturkę. Gdzieś tam kiedyś pokazywałem jak z użyciem półki górnej i dwóch śrub M10, pionowałem ją do spawania (teraz nie zrobiłem zdjęcia. Po wspawaniu i oszlifowaniu przygotowałem do malowania (zabezpieczony gwint sztycy taśmą izolacyjną i zdjęta bieżnia dolna - najlepiej metodą na gorąco. Podgrzewamy małym palnikiem ok 130 st i za pomocą nożna i wkrętaka płaskiego, zdejmujemy osiowo co 120 stopni po obwodzie.





Przed malowaniem sprawdziłem też czy wa-haczyki są w poziomie. Zagwarantuje to pionowe zamocowanie koła. Na zdjęciu widać, że tak nie było, więc trzeba było to wyrównać, podbijając za pomocą 2 młotków. Na kolejnym zdjęciu widać, że warto to było zrobić teraz, gdyż powstało pękniecie, które na tym etapie można było pod-spawać, a nie po malowaniu.







Ok, to na razie tyle ... cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2020 12:32:15 przez joozek.)
30-01-2020 12:19:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 30-01-2020 12:19:50




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Dzisiaj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 182
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 11:52:38
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 3221
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 118
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 237
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39119
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 110
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 253
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 124
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68465
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 301
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2983
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8243
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189

Reklama