Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
remont Jaguara
|
Autor |
Wiadomość |
romet3kolory
Uczeń

Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
|
RE: remont Jaguara
(18-10-2019 13:13:04)Zorba napisał(a): Niektóre Jaguary miały te przelotki, inne nie miały (pewno zależne to było od zaawansowania w wyrobieniu planu 500% normy). Na pewno są potrzebne, bo robią porządek z linką hamulca. Nie osłabiam struktury metalu, to nie ta temperatura.
I jeszcze co do przelotek. Zastanawiam, czy do tego lub tego drugiego (Reynoldsowego) nie dołożyć przelotek i ślizgu pod klamkomanetki .
to , że na pewnym etapie "rozwoju" zarzucono lutowanie przelotek wynikało zapewne z ogólniejszej tendencji zastępowania wszystkiego co trwałe - plastikiem. Plastik - w porównaniu z elementami metalowymi - jest tani w produkcji i tani w obróbce (ale też - co dopiero teraz dociera do ogólnej świadomości - cholernym świństwem, zaśmiecającym wodę, powietrze i glebę). I nie dotyczyło to tylko produkcji rometowskiej - była to tendencja ogólnoświatowa, stąd też i nasi producenci chcieli nadążyć za duchem "postępu".
Wracając do tematu, jak dla mnie rower w konfiguracji pochodzącej ze swojej epoki - nawet jeśli są to plastikowe obejmy linek- jest świadectwem swoich czasów i przerabianie go na coś , czym nie był, kiedy wyjeżdżał z fabryki, jakoś nie mieści się w kanonie odbudowy, ale nie mój rower - nie moja sprawa...
|
|
18-10-2019 21:25:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|