Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 Jak wyciągnąć z niego moc? Prędkość maksymalna?
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #12
RE: Ogar 200 Jak wyciągnąć z niego moc? Prędkość maksymalna?
Generalnie jak czytam wypowiedzi o tym jak to ktoś zrobił remont i podaje zaraz v-max, to mam ochotę powiedzieć od razu: puknij się w czerep, tylko ostrożnie, żeby echo komuś krzywdy nie wyrządziło...
To są małe silniczki, o małych pojemnościach, co wiąże się nieodzownie z tym, że trzeba je dobrze ułożyć, czyli mówiąc potocznie "dotrzeć"! A książka mówi wyraźnie jak to robić, przy jakich prędkościach, jaki przebieg trzeba osiągnąć... że o bardziej "olejowej" mieszance nie wspomnę, a to też ma wpływ na Wasze "v-maxy"... Dopiero po pełnym dotarciu i dobrze ułożonym silniku można sobie pozwolić na większe obciążenia, a co za tym idzie wyższe drgania, temperatury itp. Zajmowałem się hobbystycznie też silniczkami modelarskimi do modeli latających (pojemności rzędu 1,5cc) i tam, jak ktoś by olał proces docierania (odpowiednia mieszanka, obroty, temperatura) taki silniczek trafiłby szlag momentalnie, a o jakichkolwiek osiągach książkowych można było zapomnieć bardzo szybko...
Czy naprawdę tak trudno "wytrzymać" te 500-1000km? przecież to jest jakiś miesiąc jeżdżenia po okolicy i to nie codziennie... miesiąc, dla porządnie przygotowanego motoru, który będzie dalszą bazą do modyfikacji. To był pkt. 1.
Pkt. 2.
Koledzy dobrze mówią, że jakość cylindrów "60cc" jest taka sobie, ale to akurat można w prosty sposób poprawić, w zasadzie w jeden wieczór, a wszystko jest w zasadzie na forum lub w internecie. Miałem odblokowanego Ogara, też 88' rok, 11z, z cylindrem "szściesiuntką" i raz, po 300km dotarcia (ale bardzo pieczołowitego) pozwoliłem sobie "odrkęcić" do końca, płynnie, powoli, bez problemu moto rozpędziło się do 55km/h (licznik oryginalny), przy czym odpuściłem manetkę, chociaż moto chciało dalej jechać, także dowodzi to chyba temu, że dotarcie ma znaczenie. Późniejszych testów nie robiłem, ale to nie ma znaczenia.
Pkt. 3.
Silniczki 223 są akurat bardzo dobrym materiałem do modyfikacji, a Czesi potrafią je kręcić do 9000rpm i wyżej, ale po pierwsze, tak jak koledzy wspomnieli, żywotność spada drastycznie, po drugie są to grube modyfikacje, jak odchudzone magneto i membrana.
Podsumowując, wystarczy, jak założysz dobrej jakości cylinder, ew. skorygujesz/wypolerujesz kanały i króciec, dobra regulacja i dotarcie (!!!), ewentualnie nowy, czeski tłumik (dziś są cholernie drogie, ja kupowałem w stacjonarnym sklepie za 125PLN parę lat temu, dzisiaj kosztują 200PLN na aledrogo) + ewentualnie2 - zapłon elektroniczny/ przewinięcie instalacji na 12V i nawet na Jikovie powinieneś licznik zamykać, a 13z nie powinno ograniczyć znacząco przyspieszenia...
Pozdro!


29-04-2019 23:39:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Ogar 200 Jak wyciągnąć z niego moc? Prędkość maksymalna? - Jorginsson - 29-04-2019 23:39:38




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przeglądy w 2024
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 07:42:59
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 3654
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 194
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 296
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:12:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 88
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
Wczoraj 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3024
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 125
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 322
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47542
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 190
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 394
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 258
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1959

Reklama