Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Gomulsky
Uczeń

Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(10-01-2019 02:06:59)Simpepsi97 napisał(a): Nie chcę się kłócić bo każdy robi jak chce ale olej 10w jest zbyt rzadki do tego typu sprzęta, musiał by być co najmniej 15w , co z tego że są mniejsze opory(jeśli to rzeczywiście prawda ) ale po rozgrzaniu to woda , słabe smarowanie do tego będzie wyciekał wszędzie i mogą być problemy ze sprzęgłem.
Ludki, czy wy rozumiecie co to jest klasyfikacja lepkościowa SAE? Ona nie mówi o tym, czy olej jest "rzadki" czy "gęsty", tylko opisuje wpływ temperatury na zmianę parametrów oleju. A właściwiej to określa minimalne parametry, przy określonej temperaturze jakie olej musi spełniać, aby załapać się do danej klasy lepkościowej.
W temperaturze roboczej właściwie wszystkie oleje mają podobną gęstość, natomiast ich lepkość (a więc zdolność do tworzenia filmu olejowego) może być diametralnie różna. W dodatku są też klasy jakościowe, jak się zaleje olej o niższej klasie jakościowej niż powinna być*, to nie można się dziwić, że jakiś podzespół zużyła się szybciej niż powinien.
Swoją drogą, ja w Charcie mam zalany olej przekładniowy 75W90 GL4. Negatywnych skutków nie odnotowałem.
* - nie dotyczy silników Dezamet, obecnie każdy dostępny na rynku olej przekładniowy jest lepszy niż zalecany przez producenta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2019 00:39:24 przez Gomulsky.)
|
|
11-01-2019 00:26:01 |
|
1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post:1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post.
Szatek (01-11-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Gomulsky - 11-01-2019 00:26:01
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|