Koniec zniżek z karta PZM
|
Autor |
Wiadomość |
Gomulsky
Uczeń

Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Koniec zniżek z karta PZM
(08-01-2019 20:28:17)bartosz1907 napisał(a): https://spidersweb.pl/autoblog/koniec-zn...przyczyny/
Przytoczę mój post tyczący się tego tekstu z innego forum:
Cytat:Myślenie płytkie jak sam sk*rwysyn...
Cytat:Czemu więc klub SOS PZMot, zajmujący się usługami assistance, udaje że PZU po prostu kocha stare graty i dlatego do tej pory oferowało lukratywne rabaty Sebastianom w 25-letnich BMW E36 jeśli tylko okazali odpowiednią kartę?
Po tym tekście już miałem 100% pewność, że gość to idealny przedstawiciel NosaczaSwoieckiego... Takimi tekstami rzucają ludzie, którzy chcą sobie mniej lub bardziej nieudolnie złagodzić pieczenie dupy spowodowane faktem, że są robieni w bambuko przez władzę.
Po pierwsze PZU samo spowodowało tą patologię, windując młodym kierowcom ceny OC pod niebiosa, bo jak słusznie jest zauważone w tym tekście, póki ceny OC były umiarkowane to PZM był raczej średnio popularną opcją. Dopiero gdy w zeszłym roku OC absurdalnie skoczyło w górę, to i członków PZMu się namnożyło.
Po drugie, promocja ta obowiązuje do pierwszego dzwona, później trzeba mieć chyba najmniej 2 lata bezszkodowej jazdy, aby móc ponownie skorzystać z tej zniżki.
Po trzecie, w Polsce jest zarejestrowanych jakieś 29 milionów samochodów, a oficjalnie ~20 milionów ma aktualne OC. Zakładając, że łączna ilość członków klubów uprawnionych do tejże zniżki oscylowała w granicach 250-300 tysięcy i każdy posiadał średnio powiedzmy 2,5 samochodu, to w najgorszym razie dałoby to 750 tys. promocyjnych polis. A z całą pewnością nie byli to jedyni klienci tej firmy, więc statystycznie rzecz biorąc nawet te 5-10% nie jest wstanie spowodować strat większych niż 90-95% pozostałych kierowców, zwłaszcza że szkodę z oczywistych względów mogli spowodować tylko jednym pojazdem.
Słowem jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. OC też jest objęte 23% VATem, a 23% ze 100 zł to nie to samo 23% co z 400 zł ;]
I jeszcze jedną wypowiedź na podobny argument:
Cytat:Po pierwsze, Sebek nie jest koneserem klasyków, tylko tego co akurat jest modne na wiosce/ośce. Na chwilę obecną to: E46, Golf 4, Seat Leon, Civic VI i pewnie jeszcze kilka samochodów, które teraz nie przychodzą mi do głowy. Generalnie wszystko 15-20 letnie, nie łapiące się na zniżkę PZMu.
Po drugie, Sebek kupuje samochody tanie, takie z przedziału 5000-7000 zł. Znajdź teraz E30 za te pieniądze... To może E36 - powodzenia w szukaniu egzemplarza z pierwszych lat produkcji. W odwodzie z popularniejszych samochodów pozostają jeszcze Golfy 3 i tu kilka osób mogłoby się załapać. Do wyboru są jeszcze Mercedesy, ale te są dość drogie i nie są jakoś popularne wśród tej grupy społecznej.
Po trzecie, jak Seba w coś wypieprzy to wypada ze zniżki na łącznie 2 lata. Więc "system" i tak na nim zarobi. Niestety z własnego doświadczenia wiem, że jak się ma na koncie szkodę do później przez najmniej 2 lata PZU wychodzi najkorzystniej...
Reasumując, łączna ilość osób korzystających z tej zniżki to nie wielki procent wszystkich płacących OC. Wszelakie patusy, to zaś niewielki procent płacących mniej. Konkluzja jest taka, że choćby skały srały to margines klientów nie jest wstanie doprowadzić TU do straty. Nawet gdyby co chwilę walili w nowe Lambo/Maybacha etc.
Możliwość edycji wygasła a mam jeszcze kilka słów do dodania, więc przepraszam za post pod postem.
(07-01-2019 23:52:55)czarek23100 napisał(a): Jeżeli wierzyć w to co napisał autor to można zapomnieć o tanim OC w Compensie..
https://spidersweb.pl/autoblog/pzm-znizk...KdvnyNFoWA
Autorem tej analizy (z resztą podobnie jak mówionej post wyżej) jest niejaki Pan MotoBieda, z tego co widać po blachach jego poldolota zamieszkuje on w Warszawie, a tam stawki za OC rzeczywiście mogą być nieco poj***ne.
Mieszkając w (bardzo) małym mieście PZU OC na malucha wyceniło mi w tym roku na 113 zł, uwzględniając zniżkę PZMu, więc niemal 3x mniej niż Panu Blogeru.
Dalej, PZU w komunikacie na stronie oznajmiło, iż już nabyte prawa do zniżek dla weterana szos zostaną utrzymane na dotychczasowych zasadach, czyli aż do najbliższej szkody.
Ostatnia sprawa jaką chciałem poruszyć. Z komunikatu PZMu odnośnie współpracy z Compensą wynika właściwie więcej pytań niż odpowiedzi. Np. co autor ma na myśli pisząc "25 lat od daty pierwszej rejestracji"? Czy chodzi o I rej. w kraju, czy I rej. w ogóle? Bo jeśli chodzi o produkcję z bloku wschodniego to wiadomo, raczej I rej. w kraju pokrywa się z rokiem produkcji, ale w przypadku takiego np. BMW E30 albo E28? Tego raczej dużo po Polsce w latach 80/90 nie jeździło, zwłaszcza jeśli mowa o sztukach z polskiego salonu.
Ogólnie jak ktoś wcześniej zauważył, całe to porozumienie z Compensą może być mniej warte niż papier, na którym zostało zawarte. Np. szkody likwidowane z OC przyczepki to rzadkość, a Compensa nie uwzględnia przyczep na zniżkę PZMu.
Podobnie w przypadku pojazdów ciężarowych, a przecież jakieś po wojskowe Stary czy inne wozy pożarnicze to też samochody ciężarowe.
Tak nam PZM chciał nieba przychylić, że teraz to nie wiadomo co ze szczęścia robić... Zwłaszcza jeśli ktoś nie ma zamiaru rejestrować swoich pojazdów na zabytki, a opinia rzeczoznawcy mija się z celem- znaczy zwróci się za X lat.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2019 23:25:51 przez Gomulsky.)
|
|
08-01-2019 22:40:43 |
|
1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post:1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post.
Artur (01-08-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Koniec zniżek z karta PZM - Gomulsky - 08-01-2019 22:40:43
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|