Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #148
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kołnierz w pokrywce został zeszlifowany - wystarczyło tylko do połowy jego wysokości (szerokość bez zmian).

Zastosowałem łożyska z gumowym uszczelnieniem (które jest zdjęte po odpowiedniej stronie), aby zwiększyć szczelność. Brązowe tulejki wałka pośredniczącego skrócone i z dorobionymi rowkami smarującymi - jak oryginalne. Dotoczone trzy nowe tulejki wodzika zmiany biegów, likwidujące niepożądane luzy wodzika. Wszystko wciśnięte na prasie z zastosowaniem kleju Loctite 603:







Musiałem też dokupić łożysko 6002, bo w jakimś spisie z którego je spisywałem przy zakupie, było podane 6201, które wystawało o 1-1,5 mm...

Cylinder po szlifie pod tłok ZMD R1 i ze zfazowanymi wszystkimi oknami - dzieło Lagoona:



Tłok miał być dodatkowo anodowany, ale Alien nie znalazł na to czasu, a po wielu telefonach do innych firm, mogłaby zrobić to jedna, ale prawdopodobnie pożegnałbym się z mosiężnymi zamkami tłoka. Praktycznie nikt nie chce się tego podjąć, bo tłok nie jest z czystego aluminium i jest to jeden element... Miałem też zamiar pochromować technicznie pierścienie, ale nie wiedziałem ile nałożyć chromu i co w przypadku zmniejszenia się luzu pierścień-tuleja...

Wał korbowy przed:



I po regeneracji w firmie DOR-MAR:



Dolny sworzeń był tylko na wzór, bo był używany, a nie znalazłem nowego i oryginalnego - został dorobiony ze stali nawęglanej. Widoczna tulejka i łożysko nie zostało zastosowane.

Niestety, po regeneracji zadzwoniła do mnie osoba która to robiła i powiedziała, że korbowód, tulejka i łożysko były ewidentnie używane i że wszystko to zamienniki... Korbowód był podobno wytarty od igiełek łożyska i posiada nieoryginalne oznaczenia. Dodatkowo, do 019 powinien być podobno szerszy o 1 mm w główce (dlatego tulejka wystaje). Korbowód został zregenerowany. Nie chcę tu obwiniać zmd-52, bo możliwe że zaistniała jakaś pomyłka...

Nóżki dolne przedniego zawieszenia gotowe do chromowania dekoracyjnego:



Plastikowe, dolne uchwyty sprężyn zostały wypalone - ze względu na to, że nóżki musiały być idealnie zamontowane w tokarce i poza tym, trochę zniszczyłyby się w takie chromowania dekoracyjnego. Następnie zostały ztoczone po długości do jednego wymiaru. Zrobiłem to dlatego, aby można było dotoczyć tulejki, które nie będą miały zbyt dużego luzu, po nałożeniu ich na nóżki w miejscu ich pracy. Powstały na dole próg, także został ztoczony. Następnie zostały dotoczone, ze stali węglowej, nowe dolne uchwyty sprężyn i wspawane punktowo.

Niestety, ale jest to już druga para nóżek, które zrobiłem identycznie... Na początku, miałem zamiar chromować je technicznie (taki chrom powinien tak na prawdę się na nich znaleźć...). Dzwoniłem do wielu różnych firm zajmujących się chromowaniem technicznym i tylko jedna podjęła się tego. Niestety, amortyzatory zostały do mnie dwukrotnie odesłane, a usługa nie została wykonana prawidłowo... Na szczęście, nie obciążyli mnie za usługę, a jedynie za koszty wysyłek (100 zł...). Jakby tego było mało, to przy drugim odesłaniu nóżek, kurier zgubił jedną... Oczywiście musiałem zgłosić reklamację (czekam już ponad miesiąc na jakąkolwiek odpowiedź...). Zapewne ta jedna nóżka i tak się już nie znajdzie, a ja także nie dostanę zadeklarowanej kwoty... Nie mam też już czasu czekać na odpowiedź kuriera. To tak wszystko w dużym skrócie, bo nie ma sensu więcej o tym pisać - śmiać się, czy płakać? Nie będę podawał nazwy firmy od chromowania technicznego, ani firmy kurierskiej. Oczywiście kwoty za drugi komplet nóżek i całą usługę ich obróbki, nie doliczam do listy wydatków... Jeśli ktoś zna jakiś zakład, który podejmie się chromowania technicznego takich elementów i zrobi to prawidłowo, to proszę o namiary. Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że nóżki są jak oryginał (płaskie w miejscu mocowania ośki) i są mniej ztoczone, dlatego że było to robione jeszcze przed montażem dolnych uchwytów sprężyn.

Wszystkie elementy mam także już przygotowane do lakierowania, ale niestety, czekam na wolny termin u lakiernika - możliwe że pod koniec listopada uda się wszystko do niego zawieść (no chyba że ktoś wcześniej zrezygnuje :F).

No i na koniec, dla ciekawych, stan wydatków na dzień dzisiejszy: 9901,80 zł

Chwilowo tyle, pozdro Wink
09-11-2018 20:50:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 09-11-2018 20:50:28




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 14:16:29
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 746
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 200
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23087
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 270
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5392
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 172
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 223
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838026
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28978
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 344
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 930
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1754

Reklama