Prototypowy silnik Charta "310"
|
Autor |
Wiadomość |
szczygieł
Nowy

Liczba postów: 14
Imię: Mateusz
Skąd: Mińsk Maz
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Prototypowy silnik Charta "310"
(30-10-2018 02:29:41)zazikupl napisał(a): Jeżeli chodzi o Wikipedię forumową to chętnie przygotuje taki temat ale w porozumieniu ze Szczygłem. Musimy się spotkać i porównać obydwa silniki. Może dojdziemy do jakiś wniosków w oparciu o dokumentacje techniczną. W weekend będę miał trochę czasu i zdejmę pokrywę aby obfotografować sprzęgło.
Tak swoją drogą, kto jest właścicielem tej dokumentacji technicznej??
Maciek też jestem tego zdania iż możemy się podjąć jakiegoś ciekawego artykułu nt 027. Wspólnymi siłami można coś stworzyć. Samo to że oba te silniki staną obok siebie, pewnie ostatnio widziały się w fabryce w 1984 ;-)
Niestety nie wiem kto jest właścicielem tej dokumentacji :/
(30-10-2018 03:00:24)Patryko350 napisał(a): Ten tłumik drgań to coś podobnego do dwumasy w aucie.
Tak, myślę że to trafne porównanie.
(30-10-2018 20:24:59)JGNZM napisał(a): Szczygieł, proponuje dodać zdjęcia na serwis imgur.com. Ja mogę ci pomóc i zmoderować twoje posty z nowymi zdjęciami, bo szkoda, żeby tak ważne zdjęcia znikały z forum.
Ciekaw jestem na czym bazowali przy projektowaniu tego silnika? Czy jakaś zagraniczna konstrukcja miała na to wpływ? Simsona, czy MZ możemy wykluczyć.
Oraz czym była spowodowana zmiana sprzęgła na tą seryjną? Mała trwałość koła pośredniego lub samego sprzęgła na wale? Ciekawą informacją jest sposób budowy tego sprzęgła, bo zostało one zaprojektowane dość podobnie do tego w Simsonie czy nowszych silnikach, bo było ono ściskane za pomocą czterech śrub M6. Niestety nie posiadam rysunku złożeniowego tej jednostki bądź samego sprzęgła... Całość dokumentacji zaginęła gdzieś na allegro...
Aktualnie mam konto premium więc nie powinny znikać. Wrzucanie na forum jest kłopotliwe bo ogranicza ilość zdjęć oraz pogarsza jakość (zrozumiały limit do 500 kb)
Odnośnie sprzęgła. Dobrze kombinujesz, mogli mieć jakiś problem z trwałością tego rozwiązania konstrukcyjnego. Z jakiegoś powodu mam silnik bez kosza sprzęgłowego. Najprawdopodobniej uległ awarii.
Zobaczymy jaką wiedzę uzyskamy gdy Maciek otworzy swój egzemplarz 001, jego jest kompletny. Otwierając swój silnik otwiera też mi możliwości na sprawdzenie rozwiązania tego kosza oraz dorobienie/dopasowanie czegoś tak aby ten silnik był mobilny (w oparciu o posiadane skany dokumentacji technicznej, można to odtworzyć).
(30-10-2018 20:30:46)seler1500 napisał(a): Skrzynia biegów trochę z minarelli am3 trochę z hondy cub (a dzisiejszego 139fmb).
Jak teraz patrzę, to dużo bardziej do hondy, ale gdzieś mi się obiło o uszy, że bazowali na skrzyni minarelli, chyba, że to do LM-1.
Tak czy inaczej bardzo prawdopodobne, że wzorowali się na hondzie cub.
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Niesamowite podobieństwo, zwłaszcza kosy i wybieraka. Dobrze chociaż że wzorowali się na najlepszych konstrukcjach (made in japan)
A teraz troszkę świeżych zdjęć z kolejnego etapu rewitalizacji:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 23:04:10 przez seler1500.)
|
|
01-11-2018 22:38:37 |
|
3 użytkowników postawiło piwo szczygieł za ten post:3 użytkowników postawiło piwo szczygieł za ten post.
seler1500 (11-01-2018), Simon (11-03-2018), zazikupl (11-02-2018)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Prototypowy silnik Charta "310" - szczygieł - 01-11-2018 22:38:37
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|