Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Można, oczywiście, że tak, tylko po co się męczyć z nawijaniem tak cienkiego drutu, skoro można dać zwykłą cewkę 6V i trafo, na które jest miejsce, ale wiadomo każdy zrobi jak mu się będzie podobało. Ja mam zdanie takie, że zwykła cewka ładowania 6V + transformator = niezawodność na lata. Zauważcie, że najczęściej padają w tego typu prądnicach cewki zasilające i impulsatory. Teraz wystarczy się zastanowić dlaczego tak się dzieje. Moim zdaniem dlatego - cieniutki jak włos drut + zmienne drgania silnika + czas = przetarte uzwojenie. Do tego dochodzi wysoka temperatura, która też nie pomaga izolacji drutu.
Przerobienie instalacji na zasilanie transformatorowe to pół godziny, a spokój na długie lata. Oczywiście, to moja opinia, nikomu nic nie narzucam, niech każdy robi jak uważa za słuszne.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018 23:26:20 przez BigSoft.)
|
|
06-07-2018 23:25:42 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 06-07-2018 23:25:42
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|