Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie uzyskałem niestety odpowiedzi na pytanie, ale dodam coś od siebię.
Zapewne chodzi o spawanie tego bębna. To nie wina spawacza, że nie było to ładnie pospawane (no chyba że jednak dałby radę pospawać tę zewnętrzną część gniazda łożyska) ani spawarki, tylko stopu aluminium. To jest dokładnie mówiąc silumin (stop aluminium z krzemem) i na początku nawet po dokładnym wymyciu rozpuszczalnikiem spawanych miejsc, a potem w myjce ultradźwiękowej (podstawa zmieniacza), podczas spawania TIGiem, wypływał brud z głebi stopu i nie dało się też tego właściwie pospawać. Dopiero po delikatnym przepiaskowaniu tych miejsc, spaw załapywał. Poza tym, spawanie siluminu nigdy nie wyjdzie tak ładnie, jak spawanie czystego aluminium.
A jeśli chodzi jednak o spawanie stali, to większość elementów spawana jest spawarką transformatorową, przez co spaw jest brzydszy. Niestety, osoba której powierzam większość takich prac, ma tylko taką spawarkę i właściwie to nie wiem czy ktoś z mojej okolicy podjąłby tego, poza Nim. Natomiast jeśli chodzi o cieńkie blachy (takie które spawarka transformatorowa przepali), to oddaje je spawania w zakładzie obróbki metali i właściwie to nie wiem jak są spawane i który pracownik się nimi zajmuje. Ostatecznie i tak wszystkie spawy na stali przed lakierowaniem będą piaskowane, co polepszy ich wygląd.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2018 23:21:57 przez Szatek.)
|
|
09-06-2018 23:19:37 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 09-06-2018 23:19:37
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|