Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chart - budowa elektryki od zera
Autor Wiadomość
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Chart - budowa elektryki od zera
Zacznę od serca elektryki czyli akumulatora. Koniecznie kwasowy zwłaszcza biorąc pod uwagę wahania w ładowaniu wychodzące z prądnicy oraz (jeśli nie zmodyfikujesz zapłonu) to niekiedy niedomagające ładowanie. Po prostu jeśli żelowy rozładuje się poniżej jakiejś wartości to jest do wyrzucenia a kwas przeżyje kilkanaście takich rozładowań. Ja swój akumulator w Charcie mam kwasowy Unibat już 3 lata i ponad 1,5 roku jeździłem z org cewkami co np w mieście nie skończyło się dla akumulatora zbyt dobrze. Akumulator ma być 6V i około 11Ah.

Nie radzę podłączać światła przedniego pod akumulator bez przewinięcia prądnicy.

Ogólnie z zapłonem na 12V jest dużo zachodu, moim zdaniem nie warto. Musisz wtedy wymienić wszystkie żarówki, akumulator, mostek prostowniczy (jeśli miałeś org).
Ja polecam opcję przewinięcia cewek ładowania jak u mnie, tylko problem jest z regulatorem napięcia. Jeśli go nie będzie to ci zagotuje w chwilę akumulator (tak, aż tak mocno ładuje). Mi wykonał go BigSoft ale nie wiem czy ponownie podejmie się tego wyzwania.


Teraz wrócę do instalacji. Jest ona spięta na takie oto kostki:

Taka kostka jest przy każdym z odbiorników (oprócz kierunkowskazów, mostka, ew. regulatora, stacyjki i kilku mniejszych elementów). Ułatwia to przede wszystkim odłączenie wszystkich rzeczy w razie czego. Moim zdaniem jest to dość estetyczna rzecz.
Moja instalacja przed uporządkowaniem wyglądała tak:

Wziąłem się w tą zimę za robotę i ją ładnie uporządkowałem, dałem nowe koszulki itp. Oryginalnie instalacja była spinana na plastry, taśmy, nie wiem jak to nazwać. Takie białe ze sklepu normalnego.
I tak wygląda instalacja teraz:

A i jak widać, część kabli wchodzi za akumulatorem, to są wszystkie przewody do kostki od zapłonu i modułu lub akumulatora. Za stacyjką też jest okrągły otwór i tam przeciągasz kable od stacyjki. Jeśli otworu nie ma, to musisz te przewody przepchnąć nad akumulatorem, w tym wycięciu obok mocowania stacyjki (pierwsze charty miały takie schowki).

Na zdjęciu niżej widać jak mniej więcej w schowku nowego typu jest ułożona instalacja. Moduł po lewej, obok akumulatora wkręcony na dwie śruby do schowka. Obok akumulator, nad nim po prawej stronie (prawy górny narożnik tej części schowka) fabrycznie jest bezpiecznik tzw. rurkowy (plastikowy zwykły). No a po prawej, najbardziej do tyłu jest stacyjka ale to wiadomo.


I podstawowa sprawa co do świateł.
Światło przednie jest w pełni zasilane z prądnicy (masz tam cewki świetlne, przewód czerwony). Kierunkowskazy, światło STOP (czujnik z przodu i z tyłu), światło tylne pozycyjne, podświetlenie licznika są zasilane z akumulatora. Nie radzę ci kombinować z podłączeniem reszty pod akumulator, bo nawet z garażu nie wyjedziesz a akumulator ci zdechnie na org ładowaniu (które wynosi tylko 1,6A). Żeby pobawić się w takie przeróbki musisz przewinąć cewki ładowania a org świetlne przerobić na bezmasowe i również zrobić z nich cewki ładowania.

To chyba tyle co chciałem napisać, jakby co to pytaj o więcej. Mogę pomóc w postaci jakiś tam zdjęć z katalogów bądź instrukcji.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
01-04-2018 12:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Chart - budowa elektryki od zera - Zielak - 31-03-2018, 21:35:31
RE: Chart - budowa elektryki od zera - JGNZM - 01-04-2018 12:01:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: oskar2
Wczoraj 22:38:20
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Eksportowy Romet Chart 21...
Ostatni post: damian94
Wczoraj 22:01:09
» Odpowiedzi: 74
» Wyświetleń: 12994
Romet ogar 205 nie chce j...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 20:48:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 89
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:28:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 142
Czy to ulep
Ostatni post: arturwietnamczyk
Wczoraj 14:14:33
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 229
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 09:27:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 162
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
Wczoraj 01:10:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 124
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
25-05-2024 18:06:09
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1592
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
24-05-2024 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
24-05-2024 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
24-05-2024 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18154
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
24-05-2024 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 197
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 258

Reklama