Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chart - budowa elektryki od zera
Autor Wiadomość
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Chart - budowa elektryki od zera
Zacznę od serca elektryki czyli akumulatora. Koniecznie kwasowy zwłaszcza biorąc pod uwagę wahania w ładowaniu wychodzące z prądnicy oraz (jeśli nie zmodyfikujesz zapłonu) to niekiedy niedomagające ładowanie. Po prostu jeśli żelowy rozładuje się poniżej jakiejś wartości to jest do wyrzucenia a kwas przeżyje kilkanaście takich rozładowań. Ja swój akumulator w Charcie mam kwasowy Unibat już 3 lata i ponad 1,5 roku jeździłem z org cewkami co np w mieście nie skończyło się dla akumulatora zbyt dobrze. Akumulator ma być 6V i około 11Ah.

Nie radzę podłączać światła przedniego pod akumulator bez przewinięcia prądnicy.

Ogólnie z zapłonem na 12V jest dużo zachodu, moim zdaniem nie warto. Musisz wtedy wymienić wszystkie żarówki, akumulator, mostek prostowniczy (jeśli miałeś org).
Ja polecam opcję przewinięcia cewek ładowania jak u mnie, tylko problem jest z regulatorem napięcia. Jeśli go nie będzie to ci zagotuje w chwilę akumulator (tak, aż tak mocno ładuje). Mi wykonał go BigSoft ale nie wiem czy ponownie podejmie się tego wyzwania.


Teraz wrócę do instalacji. Jest ona spięta na takie oto kostki:

Taka kostka jest przy każdym z odbiorników (oprócz kierunkowskazów, mostka, ew. regulatora, stacyjki i kilku mniejszych elementów). Ułatwia to przede wszystkim odłączenie wszystkich rzeczy w razie czego. Moim zdaniem jest to dość estetyczna rzecz.
Moja instalacja przed uporządkowaniem wyglądała tak:

Wziąłem się w tą zimę za robotę i ją ładnie uporządkowałem, dałem nowe koszulki itp. Oryginalnie instalacja była spinana na plastry, taśmy, nie wiem jak to nazwać. Takie białe ze sklepu normalnego.
I tak wygląda instalacja teraz:

A i jak widać, część kabli wchodzi za akumulatorem, to są wszystkie przewody do kostki od zapłonu i modułu lub akumulatora. Za stacyjką też jest okrągły otwór i tam przeciągasz kable od stacyjki. Jeśli otworu nie ma, to musisz te przewody przepchnąć nad akumulatorem, w tym wycięciu obok mocowania stacyjki (pierwsze charty miały takie schowki).

Na zdjęciu niżej widać jak mniej więcej w schowku nowego typu jest ułożona instalacja. Moduł po lewej, obok akumulatora wkręcony na dwie śruby do schowka. Obok akumulator, nad nim po prawej stronie (prawy górny narożnik tej części schowka) fabrycznie jest bezpiecznik tzw. rurkowy (plastikowy zwykły). No a po prawej, najbardziej do tyłu jest stacyjka ale to wiadomo.


I podstawowa sprawa co do świateł.
Światło przednie jest w pełni zasilane z prądnicy (masz tam cewki świetlne, przewód czerwony). Kierunkowskazy, światło STOP (czujnik z przodu i z tyłu), światło tylne pozycyjne, podświetlenie licznika są zasilane z akumulatora. Nie radzę ci kombinować z podłączeniem reszty pod akumulator, bo nawet z garażu nie wyjedziesz a akumulator ci zdechnie na org ładowaniu (które wynosi tylko 1,6A). Żeby pobawić się w takie przeróbki musisz przewinąć cewki ładowania a org świetlne przerobić na bezmasowe i również zrobić z nich cewki ładowania.

To chyba tyle co chciałem napisać, jakby co to pytaj o więcej. Mogę pomóc w postaci jakiś tam zdjęć z katalogów bądź instrukcji.
01-04-2018 12:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo JGNZM za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Chart - budowa elektryki od zera - Zielak - 31-03-2018, 21:35:31
RE: Chart - budowa elektryki od zera - JGNZM - 01-04-2018 12:01:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 14:16:29
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 751
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23088
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 273
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5397
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 259
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 225
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838721
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28989
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 345
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 934
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1754

Reklama