| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Jak naprawić by nie kupować nowego
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
			 
			
				Michała Komar 2350-2 zrobił bay-bay i pojechał sobie   
Pora na kolejne projekty i porady. 
Tym razem dotarł do mnie Komar 2351 i jego przednie zawieszenie, z nieszczęsnymi szpilko/ślimakami.  
Kiedyś, dawno, dawno temu miałem znajomego co mi dorabiał je z nierdzewki A2, na CNC. Potem sam rzeźbiłem z wałka fi 20, spawając sprężynę, ale .... 
Co zrobić by zachować oryginalne szpilko/ślimaki, które mam, ale ze zmęczonymi szpilkami M8  ??? 
Po kolei; 
1. usunąłem stare szpilki M8 - okazuje się, że są spłaszczone i osadzone przez wtopienie ok 10 mm. 
2. wywierciłem wiertłem fi 7 mm, długości 35 mm, wzdłużny otwór w szpilce - tylko na tokarce 
3. nagwintowałem ten otwór gwintownikiem maszynowym M8, dł 30 mm - też na tokarce 
4. wykorzystałem gotowe wkręty dociskowe ustalające DIN 916 A2 M8x60, wkręcając je w nagwintowane otwory tak, aby wystawała szpilka o długości 34 mm 
5. nakręciłem nakrętkę niską M8 x 4 mm, kontrując szpilkę przed wykręceniem się. Oczywiście można było dać kleju do twardych PCV, ale uznałem, że to jest niepotrzebny zabieg - szpilki prezentują się i spełniają zadanie, lepiej jak nowe.
 
A teraz fotki
  
 
 
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-02-2018 20:49:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		JGNZM (02-21-2018), Rafku (02-21-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego -  joozek - 21-02-2018 20:49:27 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |