Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie przełożenia do silnika s38
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,586
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Jakie przełożenia do silnika s38
Rzeczywiście, skrzynia w S38SH i 010 jest zbudowana w ten sposób. Nie miałem nigdy przyjemności jazdy Komarem 2328, ani Pegazem 700/710, więc nie wiem jak to się sprawdza, ale widocznie, rzeczywiście, jakoś działa. Choć mimo to martwiłbym się jak takie rozwiązanie radziłoby sobie w sytuacjach, gdzie normalnie wymagana jest redukcja do jedynki. Może by zostawić skrzynię i dwójkę używać na stałe, a w gorszych przypadkach na przykład podczas podjazdu na strome wzniesienie używać jedynki? Jednak zawsze to lepiej niż pchać.

A skoro jednak jest cień sznasy to trzeba podpowiedzieć. Prędkość maksymalną, jaką chcesz osiągnąć znasz. W S38 przełożenie z kosza sprzęgłowego na duże koło zębate to 12/57, czyli 4,74:1 (12/57= ok.0,211; 1:0,211= ok. 4,74; przełożenie redukujące, czyli koło zębate czynne (napędzające) jest mniejsze od biernego (napędzanego). Maksymalne obroty silnika 025 - 4000 obr/min* (dla S38 brak danych, konstrukcyjnie 025 jest zbliżony do S38).
Teraz musisz zmierzyć średnicę koła z oponą, które chcesz zastosować, wyliczyć jego długość (3,14*średnica) i podzielić 40km/h przez to, co ci wyjdzie. Tylko jednostki muszą być te same, tj. jeśli długość koła masz w cm to km/h musisz zmienić na cm/h (a najlepiej cm/min, bo obroty silnika są w obr/min). Wynik dzielenia to liczba obrotów koła przy danej prędkości na daną jednostkę czasu. Jeżeli dzieliłeś prędkosć [cm/min] przez długość koła [cm] to wyszła ci liczba obrotów na minutę [obr/min].
Dalej. Mając maksymalne obroty silnika (4000obr/min) musisz przeliczyć jakie maksymalne obroty ma zdawcze koło zębate. Na drugim biegu przełożenie to 1:1, więc nie bierze się go pod uwagę, ale jest przecież przełożenie redukujące tuż za sprzęgłem (4,74:1). Skoro kosz sprzęgła musi zrobić 4,74 obrotu na jeden obrót dużego koła zębatego to wystarczy podzielić obroty silnika przez 4,74. 4000/4,74= ok.843,882. Powiedzmy 884 obr/min (nikt z tego strzelać nie będzie). Teraz musisz wziąć wyliczone przez ciebie wcześniej obroty koła przy założonej maksymalnej prędkości (40km/h), podzielić jedno przez drugie i wyjdzie ci jakie ma być przełożenie na kołach zębatych (to także będzie redukujące). Wtedy tylko dobierasz liczbę zębów tak, żeby liczba zębów zdawczego koła zębatego (przy silniku) podzielona przez liczbę zębów koła zębatego odbiorczego (przy kole) dała takie przełożenie, jakie ma być (wyjdzie ci 0,...; musisz wtedy zrobić tak, jak liczyłem na początku przełożenie z kosza sprzęgła na duże koło zębate).

To tyle w kwestii wyliczania przełożeń do prędkości. Zostaje jeszcze moc silnika i czy da on radę, ale tam siedzi buka, olbrzymy, cyklopi i inna zaraza, w związku z czy tego się nie tykam, zdaj się na zdrowy rozsądek, a jak nie będziesz pewien to kula zawsze prawdę ci powie :F

ananas Dzięki, że czuwasz. Duchem Świętym nie jestem, całego świata nie znam, mogę się pomylić. A w takim silniku prędzej bym się spodziewał biegu pomiędzy 1 a 2, niż po prostu zrobienia dwójki na sztywno.


* - Źródło: Instrukcja napraw motorowerów Romet

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
18-02-2018 23:32:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Jakie przełożenia do silnika s38 - Dawdzio - 18-02-2018 23:32:51




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
komar 2330
Ostatni post: kmgarage
Dzisiaj 00:31:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Romet ogar 205 blokuje si...
Ostatni post: oskar2
Dzisiaj 00:05:40
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 47
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:32:02
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 18406
Romet 50 T1 019 czy 023
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 22:39:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 134
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 22:34:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 271
Lampa przednia
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 10:19:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 200
Romet ogar 200 ma trochę ...
Ostatni post: Bob_Harley
29-05-2024 17:49:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 140
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
28-05-2024 23:36:28
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 492
Romet 2375 sie szybko zal...
Ostatni post: Wodnik
28-05-2024 23:22:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Luzy w pedałach romet aga...
Ostatni post: Wojtasik
28-05-2024 20:49:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 128
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: romek
28-05-2024 10:09:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 177
Eksportowy Romet Chart 21...
Ostatni post: miszel
27-05-2024 22:35:57
» Odpowiedzi: 77
» Wyświetleń: 13496
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
27-05-2024 11:06:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 499
Romet ogar 205 nie chce j...
Ostatni post: Wodnik
26-05-2024 20:48:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 168
Czy to ulep
Ostatni post: arturwietnamczyk
26-05-2024 14:14:33
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 334

Reklama