Romet Chart 210 1989r
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Uczeń

Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 210 1989r
Z ramą wyszło trochę inaczej niż sobie wyobrażałem, ale temat ogarnięty. Trzeba było wymienić ogranicznik stopki centralnej, który był wygięty i z jednej strony pękł przy spawie. Dodatkowo nie udało się wybić osi stopki centralnej, dlatego oryginalna tuleja w ramie została usunięta i została wspawana nowa, dorobiona z rurki kwasoodpornej zgodnie z wymiarami oryginału. Przy okazji mocowanie podnóżków kierowcy fabrycznie było krzywo wspawane i aż wstyd było to zostawić, dlatego zostało odcięte i przyspawane nowe, z trochę grubszej blachy. Ogranicznik skrętu też był wcześniej naprawiany, wyglądał niezbyt estetycznie i właściwie i tak nie działał. Dorobiłem sobie nowy na wzór oryginalnego i wspawałem na miejsce. Wymieniłem też gwinty mocujące tylną kanapę do ramy.
Rama i wahacz niestety kiedyś zostały zalane kwasem z akumulatora, pojawiła się rdza na lewej stronie, widać że ktoś próbował ratować sytuacje i oczyścił wszystko i zamalował jakąś farbą z pędzla, miejscami rdza jest powierzchniowa, ale miejscami niestety jest troszkę głębiej. Nie jest przegnite na wylot, nie ma groźnych ognisk ale obawiam się, że może wyjść średnio po przykryciu proszkiem. Trudno, zobaczymy. Przy okazji wymieniłem blachę podnóżków kierowcy, tak jak w przypadku tamtego charta ktoś dokręcił tak mocno, że zapadła się do środka i odkształciła. Stopka centralna miała sklepany ogranicznik, który został odcięty i wstawiony nowy, również z rurki kwasoodpornej tak jak tuleja w ramie.
Rozebrałem trochę bębny i posegregowałem sobie elementy z obu chartów i nie tylko do wyczyszczenia i do ocynkowania.
Przyszła też paczka z nowymi kolankami, oryginalnymi zębatkami i drobnicą.
Została w sumie drobna kosmetyka i elementy do piaskowania i lakierowania proszkowego będą gotowe, chciałbym na koniec przyszłego tygodnia odwieźć już wszystko do lakierni. Zostało mi tylko parę gratów od motorynki i stopka centralna od wski, która idzie w zestawie z chartami i wtedy zajmę się kołami i zawieszeniami. Koła dostaną nowe obręcze, łożyska itd. Piasty i dolne lagi przedniego zawieszenia będą wyszkiełkowane.
Jutro mam zamiar rozebrać siedzenie i w sumie byłoby na tyle z przygotowań proszków. Zbiornik oraz boczki zostały wysłane do znajomego z innego forum, który kompleksowo zajął się ich renowacją. W chwili obecnej są zapodkładowane wraz ze zbiornikiem do mojej wsk i wstępnie mają być gotowe na przełomie lutego-marca
|
|
12-01-2018 00:32:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart 210 1989r - skinder - 12-01-2018 00:32:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|