Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja, prostowanie wału
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja, prostowanie wału
(04-09-2017 14:57:21)aeroxteam2 napisał(a): Ostatnio składałem silnik od kadeta. Kupiłem trzy wały od 3 sprzedawców. Każdy był wadliwy (albo łozyska nie chciały wejść, albo wchodziły palcami,gwint nie pasował do nakrętek, dwa były nie wyważone) Gdzie nie zapytałem o regenerację , gdy usłyszeli że do rometa to koniec rozmowy. Te współczesne są jak z papieru. Stare miały z tego co wiem większy łącznik łączący przeciwwagi co lepiej je usztywniało.Dopiero czwarty tuż po kupnie sprawdziłem w zakładzie tokarskim i dało się go zamontowac.
Jak sprawdzałeś wyważenie wału?
Ale tu jest prawda. Są dostępne w sprzedaży nowe korbowody do rometa, ale.. oryginalny wał zmd ma sworzeń stopy 18mm, zaś nowe korbowody mają sowrzeń stopy- 16mm.
Prawdą jest to, że wał rometa można zregenerować, ale koszt jest porównywalny z kosztem zakupu nowego chińczyka. Tylko jest jedno ale- wał musi być prosty na czopach, co dyskwalifikuje już połowę wałów do Naszych rometów. 
Faktem jest też, że wały z rometów nie były wcale ani wyważane, ani składane z precyzją. Regenerując niektóre wały, trafiałem na sworznie stopy z wymiarami od 18,4 do 17,8mm. Co dawało sworzniowi ~4g. To jest dosyć dużo.
Wały z charta były już znacznie lepiej przemyślane w biurze projektowym i po prostu są lepiej wykonane. Można je także regenerować bez problemu.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
12-09-2017 01:06:57 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regeneracja, prostowanie wału - plusminus - 12-09-2017 01:06:57
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|