Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #171
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Dawno mnie tu nie było, dlatego nie odpisywałem.

Schemat modułu:
Uzupełniłem go o pewne uwagi.

hohowski napisał(a):Witam kolegę BigSofta. Mam pewien problem. Skończył się mój ostatni oryginalny moduł w chacie. Zrobiłem nowy według chyba Twojego schematu i okazało się że pracuje dobrze ale tylko do 8-9 tyś. Obrotów i zaczyna przerywać. Oryginał tego nie robił. Dodam jeszcze że zasilanie modułu mam przez transformator a w silniku zasila go cewka kiedyś oryginalnie ładują akumulator. Magneto to Motoplat 12v 130 Watt. Wcześniej wszystko chodziło pięknie aż do umycia motoru i zalania modułu. Co może być powodem że robiony moduł gubi się na wyższych obrotach? Dodam że mam dwa robione moduły z różnych komponentów i na obu jest podobnie.

Masz zapłon Motoplata, a więc zapewne inny impulsator. Mój schemat jest ciut przerobiony i dzielnik został dobrany pod tyrystor BT151. Jest trochę lepsza iskra, ale najwyraźniej szybciej odcina. Ja (i sporo osób, którym ten moduł robiłem) nie widziałem problemu, gdyż przy seryjnym silniku takich aż obrotów raczej się nie osiąga. Choć pamiętam, że kiedyś na luzie przy pełnym gazie mi odcinał dopiero przy 10-11 tysiącach, ale może obrotomierz przekłamywał. Pewności nie mam. Trzeba dobrać dzielnik rezystorowy oraz można zastosować szybkie diody, zamiast klasycznych 1n4007. Wszystko podane jest na schemacie w linku wyżej.

Od razu mówię dlaczego zmieniłem rezystor R1 i R2. R1 z racji tego, że łatwo dostać 4.7k. Orygialny miałem o rezystancji 5k. Natomiast R2 musiałem zmniejszyć do 100 omów, żeby w ogóle pojawiła się iskra na świecy przy kopnięciu w starter. Po wielu próbach najlepsze wyniki z tego co pamiętam osiągnąłem przy wartości 50 omów. Ładna, mocna iskra i brak odcinki podczas jazdy (silnik o oryginalnej mocy nigdy mi nie odciął przy jeździe).

Dla silników po tuningu, trzeba najwidoczniej pokombinować, choć wynika to raczej z innego impulsatora. Przy oryginalnej prądnicy problem nie powinien się tak szybko pojawiać (tj przy 8 czy 9 tys.). Ja w swoim czasie zrobiłem z oryginalnej prądnicy niezłego potwora o mocy około 120W. Zastosowałem tam chiński impulsator popularny w sieci. O ile dobrze pamiętam musiałem zmienić wartość rezystora R2 na wyższą, bo nie chciał generować iskry.

Mogłem coś pochrzanić, bo od kilku lat się tym nie bawię, ale wydaje mi się, że napisałem jak było.

PS. Strona motorowerowo.pl. którą prowadziłem przez lata przestała istnieć na rzecz strony chart210.pl. Jest ona ciągle w budowie, ale parę rzeczy można tam znaleźć. Dodałem właśnie tam schemat Gl-133.

(15-06-2017 23:57:36)damian94 napisał(a):  Jeżeli ten tłok kupiłeś na Skuter dębica to te trzaski nie są niczym nadzwyczajnym. Też to przerabiałem.

Dzięki za info po czterech latach, ale dawno ten problem rozwiązałem stosując tłok z Meteora. Tłoka nie kupiłem w sklepie "Skuter Dębica". Za tamtych czasów Wronka19 i Motonet czy jakoś tak miały sporo częsci. To był jeden i ten sam sklep, sporo części mieli z zapasów, nawet posiadali całe sprzęgła do 50cm3 i 70cm3 nie wiedziąc o tym. Dopiero musiałem im wyjaśnić mailowo o co chodzi jak mi wysłali kosz od 50cm3 a zębatkę atakującą od 70cm3... Czy teraz handlują częściami do Charta - nie wiem.


Pozdrawiam.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2018 20:48:18 przez BigSoft.)
03-09-2017 02:50:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 03-09-2017 02:50:03




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 24
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 215
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:14:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 92
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 939
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3057
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 293
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23132
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 345
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5509
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 111
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 274
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 197
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 315
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 252
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 840005

Reklama