Ogar 205 Remont/Modyfikacja
|
Autor |
Wiadomość |
VENOM
Nowy

Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Ze względu na to że jestem laikiem w kwestiach mechanicznych a pojazd udało mi się pozyskać nie dawno mile widziane porady, podpowiedzi, komentarze i ogólnie wszelkie wypowiedzi na temat, byle w miarę sensownie.
1. Z CZYM ZACZYNAM?
Trochę pordzewiały, miejscami malowany jakby pędzlem. Ma coś ze skrzynią biegów, wcześniej dźwignia latała luźno, po zabiegach lokalnego speca lata mniej ale dalej nie jest kolorowo. Niby pali od pierwszego kopniaka ale użycie sprzęgła czy to z luzu, czy 1->2 w trakcie jazdy zawsze kończy się zdechnięciem. Hamulec tylni działa, przedni niezbyt. Elektryka żyje własnym życiem, oświetlenie na pewno nie działa. Kable i linki są bo są, stan raczej kiepski. 3/4 wypadkach pali z jedynki na popych i jeździ bez większych problemów xD
2. WIZJA
Jak widzicie, Ogar zdecydowanie wymaga remontu, więc przy okazji postanowiłem co nieco w nim zmodyfikować. Rozważałem więc różne pomysły, przeglądałem internet...Chopper byłby śmieszny, nawet jeśli wykonany estetycznie całkowicie rozmijał by się z założeniem tych ryczących bestii. Cross/Enduro też przeleciał mi ledwie przez głowę, nie wiem czy Ogarek byłby w stanie podjechać pod górę drogą do mojej miejscowości (jeszcze nie testowałem, wiadomo) a co dopiero radzić sobie w trudnym terenie i ekstremalnych warunkach. Bądźmy realistami, to w końcu tylko 50cc, motorower o pewnych cechach wyglądu motocykla. Po pewnym czasie natknąłem się w sieci na coś, co przypomniało mi o istnieniu tzw. Bobberów i Cafe Racerów.
Popatrzyłem na zdięcia w sieci, potem na mój pojazd. Potem znów na fotografię, tym razem jedną, konkretną która zwróciła moją uwagę. Zdecydowałem się na czym chciałbym się wzorować w miarę możliwości.
Wiedząc że nie mogę liczyć na osiągi, postawiłem na wygląd...
3. PLANY
Ta część podlega edycji. Chciałbym też prosić o wsparcie, gdyż część rzeczy tutaj umieszczonych może być moją fantazją totalnie bez sensu, będę wdzięczy za wytłumaczenia.
- Rozebrać pojazd i usunąć stary lakier (piaskowanie niestety u mnie odpada, może jakieś środki chemiczne + szczotka druciana na wiertarce/szlifierce, ewentualna polerka drobnym papierem na koniec.) a potem standard: odtłuszczanie, podkład (spray) matowanie (o ile trzeba) i nowy lakier; (spray)
- Wymiana siedzenia na nowe; (pod taśmą jest pęknięte, sprawdzałem)
- Przy okazji naprawy instalacji elektrycznej i oświetlenia, instalacja kierunkowskazów;
- Naprawa/wymiana licznika, dodanie obrotomierza;
- Wymiana kół 17 na 19 (Wygląda fajnie, ale czy warto? Co to da?)
-
-
-
Jeszcze raz powiem... czekam na komentarze, porady i sugestie!
|
|
03-08-2017 01:43:35 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Ogar 205 Remont/Modyfikacja - VENOM - 03-08-2017 01:43:35
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|