Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Wymiana wianków na łożyska Motorynka
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Wymiana wianków na łożyska Motorynka
Hmmmm, trochę mi to trąci .......... i nie powiem czym

1. śrubokręt (tym bardziej elektryczny, a nie mechaniczny) + młotek to kiepskie narzędzia do takiej czynności. Są klucze hakowe. lub szczypce hakowe do tego,
2. w celu mocowania konusów, osi w imadle, dobrze jest zastosować na jego szczęki osłon z materiałów miękkich np. aluminium - nie zniszczy nam np gwintów,
3. Przed wybiciem starych bieżni łożysk, dobrze jest też wszystko podgrzać, np opalarką. Tu kolejna uwaga do śrubokręta Confused (wkrętaka) radziłbym użyć wałek, pręt okrągły, kwadratowy fi 12 z tępym przodem - nie uszkodzimy gniazda łożyskowego.
4. nowe łożyska przed montażem, dobrze jest schłodzić, np w zamrażarce - 1 h.
Nie trzeba będzie ich potem "popukiwać". Oczywiście podgrzanie gniazd np opalarką, wskazane.
5. Stare osie użyte z nowymi łożyskami, to zły pomysł. Nie dlatego, że są stare, ale miejsca pracy łożysk wypadają na dotychczasowych gwintach. Szybko ulegną zniszczeniu i łożyska i osie.
6. Należy zakupić, a najlepiej wytoczyć nowe osie, tak by łożyska pracowały na gładkiej, nie gwintowanej osi. Polecam pręt nierdzewny A2, fi 12 - wystarczy długości 200 mm.
7. A co z tulejami dystansującymi łożyska, wewnątrz piasty ????
Należy dokładnie pomierzyć i wytoczyć nowe, np ze zwykłej stali St3, lub poliamidu. Brak tych tulei spowoduje ściskanie się łożysk i z czasem wyrobienie gniazd łożyskowych, są aluminiowe.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
19-01-2017 12:29:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Wymiana wianków na łożyska Motorynka - joozek - 19-01-2017 12:29:12




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:37:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 4282
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:33:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 145
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:31:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 11
Remont
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:26:12
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 991
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 119
Dobry wieczór
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 03:12:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Co to za model składaka?
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 02:41:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 248
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 955
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3098
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 303
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23150
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 361
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5533

Reklama