4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.
[...]
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): 3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:
[...]
Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:
[...]
Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a): 5. Dwa klucze płaskie:
[...]
Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?
Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.
Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?
Podnóżki kierowcy zostały pospawane:
Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:
Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:
Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:
A następnie w końcu wypiaskowane:
Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:
Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:
Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.
Kupiłem:
1. Nowy i oryginalny ślimak:
2. Trochę używanych i oryginalnych części:
3. Instrukcje obsługi:
Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):
Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):
4. Trochę potrzebnych narzędzi:
Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:
Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:
Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").
Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.
Pełny rozmiar:
http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg
Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.
Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.
Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.
Pozdro.
|
|
22-06-2016 15:26:43 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek - Szatek - 22-06-2016 15:26:43
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|