4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(26-02-2016 17:51:08)Szatek napisał(a): Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:

Ponawiam pytanie.
(27-02-2016 17:02:38)Szatek napisał(a): Sam mam takie siedzenie, ale widać że jest nie oryginalne, bo blacha jest już od późniejszych 50-T-1, no i pokrowiec jest inaczej przymocowany:
Blacha siedzenia w pierwszych 50-T-1 różniła się tylko tym, że miała dwa dodatkowe otwory w miejscu gdzie są te "kątowniki" w które wkręca się śruby. Innych różnic nie zauważyłem, więc to praktycznie to samo.
Do ramy została wspawana nowa rurka ośki stopki centralnej:
Stopka nie ma teraz zbędnego luzu:
Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.
Zleciłem naprawę przedniego błotnika:
Był pokrzywiony, popękany i miał wyrobione otwory. Naprostowany, pospawany i nawiercone nowe otwory.
Rozebrałem tylne amortyzatory od 50-T-1:
Tutaj instrukcja jak to zrobić z "Jeżdżę motorowerem" Józefa Podlaskiego:
Pełny rozmiar: http://images75.fotosik.pl/549/c33fa215785cf110.jpg
Kupiłem:
1. Trochę nowych i oryginalnych części:
2. Trochę używanych i oryginalnych części:
3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:
Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:
Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.
4. Podnóżki kierowcy, już są w naprawie:
5. Dwa klucze płaskie:
Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?
Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.
Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?
6. Korki wlewu oleju z białego plastiku:
Występowały prawdopodobnie w silnikach 017 i 019, jako wersja przejściowa, pomiędzy metalowym (chromowanym) korkiem, a tym z czarnego plastiku:
7. Górny wspornik tłumika:
Oba zostały także odpowiednio zakrzywione (w dwóch miejscach).
8. Inną instrukcję obsługi do Rometa 50-T-1 i 50-T-3:
Jeśli ktoś chce kupić poprzednią (brak pierwszych siedmiu stron), to proszę o kontakt.
Okazało się też, że niepotrzebnie odcinałem te dolne uchwyty sprężyn z nóżek dolnych przedniego zawieszenia. Nóżki można jednak pochromować w całości i plastikowym uchwytom nic się nie stanie.
Rezygnuje z nóżek dolnych w których wyciąłem uchwyty sprężyn, tulejek teflonowych przedniego zawieszenia oraz dorabianych ze stali nierdzewnej A2: uchwytów sprężyn dolnych i górnych, sprężyn przedniego zawieszenia i osi wahacza. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem w.w. części, to proszę o kontakt.
Pozdro
|
|
28-04-2016 15:16:15 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
jacomoto (04-28-2016), Kanilox (06-22-2016)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek - Szatek - 28-04-2016 15:16:15
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|