Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka
Kilka małych poprawek:
Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela
Wnuka.
Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u
Rometu.
Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych".
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Jednego z pięciu.
Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Dziękuję też za głosy oddane na Rometa w konkursie "Romet miesiąca". Dzięki nim, motorower bierze udział w konkursie "Rometa roku"
Pozdrawiam
|
|
25-01-2016 21:52:22 |
|
1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post:1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
nie_mientki (01-27-2016)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet 2362, czyli "Pierwsza, turystyczno - sportowa pięćdziesiątka" od Szatka - Szatek - 25-01-2016 21:52:22
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|