Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów
Autor Wiadomość
Ziomek Edek Offline
Inspektor rowów przydrożnych
*


Liczba postów: 207
Imię: Łukasz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów
Jako, że lubię grzebać w moim motorku zauważyłem ciekawą zależność. Opiszę to na przykładzie mojej wsk Smile. Mam w niej podwyższone okno wydechowe, poszeżone w górnej części i zwiększone owk okna dolotowego. Im bardziej przyspieszam zapłon, tym więcej pary na wolnych i średnich obrotach, ale słaba góra. Odwrotnie jest gdy zapłon trochę opóźnię. Teraz jeżdżę na 2,7mm przed gmp, gdzie fabryka podaje 3mm. Silnik ,,budzi" się dopiero od 1/3 manetki i kręci wyżej Big Grin. Przed przeróbkami jeździłem w zakresie 3,2-4mm i to było takie optimum dla tego silnika. Wniosek z tego taki, że gdy przerabiamy silnik i dajemy większe strojenie powinniśmy też skorygować ustawienie zapłonu, pozwalając silnikowi na wykręcenie wyższych obrotów. Czy ktoś jeszcze bawił się ustawieniami zapłonu? Jak tak to podzielcie się swoim doświadczeniem i odczuciami Smile.
15-11-2015 17:45:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów - Ziomek Edek - 15-11-2015 17:45:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Dzisiaj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 219
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:14:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 96
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 939
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3060
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 293
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23134
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 346
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5513
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 111
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 279
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 199
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 316
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 252

Reklama