Chart by Janusz94
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart by Janusz94
Napięcie 20V bez cewki jest nierealne. C.Z.1 to nic innego jak wyjście z kondensatora magazynującego energię do zapłonu, który jest ładowany nawet do 350V... Przykładowo: przy kopaniu na standardowym zapłonie Charta napięcie to dochodzi do 80V, a ok 40V jest wymagane w ogóle do uruchomienia silnika.
Spójrz na schemat:
Podłączasz miernik cęgowy pomiędzy C.Z.1, a masę. W momencie, gdy tyrstor zostanie odpalony, zewrze on nogę po lewej od kondensatora C1 do masy. Druga końcówka kondensatora jest podłączona do miernika. Obwód zamyka się więc przez tyrystor do masy i masz pomiar. Skąd takie niskie napięcia? Miernik jest za wolny. Nie zmierzysz w ten sposób realnej wartości napięcia. na wyjściu. To są bardzo krótko trwające szpilki napięciowe. Takie wyładowanie trwa kilkadziesiąt mikrosekund. Tego Ci miernik nie zarejestruje.
Możesz spróbować wysterować obrotomierz nawijając 20-50 zwojów DNE na kabel WN.
PS. Napięcie z podpiętą cewką spada, bo w momencie odpalenia tyrystora kondensator jest rozładowywany. Rzeczywista wartość napięcia jest znacznie wyższa. Nie zmierzysz tego miernikiem, powtarzam po raz n-ty.
PS2. Cewka WN ze skutera 2T będzie ok.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2015 21:56:10 przez BigSoft.)
|
|
03-02-2015 21:53:47 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart by Janusz94 - BigSoft - 03-02-2015 21:53:47
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|