romet Chart 210 elektronik by STQC
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Technik

Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC
Janusz, coś pomedrałeś w treści postu, zacisk za goleniem jest standardowo w motocyklach (zobaczyłem zdjęcia bandita, ninjy, tdm 850), czyli bliżej silnika, czyli tak jak tutaj (no, inny punkt odniesienia pewnie miałeś, nieistotne). Na przykładzie fotosy poniżej.
Może być tak (zdjęcie przedniego lewego koła): http://obrazki.elektroda.pl/6513311700_1387730287.jpg
Może być tak: (zdjęcie przedniego prawego koła):
http://www.125p.eu/wp-content/uploads/20...125p_2.jpg
Jak widać posłużyłem się przykładem FSO, najpierw zaciski były za osią przednich kół, w stronę kabiny pasażerskiej, później przerzucono je przed oś. Nie wiem czy to miało służyć poprawie hamowania, czy tylko poprawie promienia skrętu, bo to chyba jednocześnie było wprowadzone.
Przeglądnąłem grafikę googla, BMW M3 ma za osią, jakaś vectra c na wypasie przed. No to chyba jednak umieszczenie zacisku przed/za nie ma jakiegoś mega wpływu na siłę hamowania.
Mocowanie zacisku faktycznie w tym przypadku jest ściskane, a nie rozciągane, ale śruby i tak i tak działają na ścinanie, zginanie. W samochodach zazwyczaj stosowane są dwie śruby z gwintem M10 mocujące jarzmo do zwrotnicy, toteż tutaj 2xM8 pewnie z powodzeniem wystarczą, biorąc pod uwagę mniejszą masę pojazdu i siłę hamowania. Nie ważne raczej.
|
|
01-02-2015 16:38:05 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: romet Chart 210 elektronik by STQC - jurek_j - 01-02-2015 16:38:05
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|