Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Autor Wiadomość
m.osiak@o2.pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Witam wszystkich forumowiczów!
Chciałbym niektórym "pomóc" w remoncie motorowerów/motorów, czyli: w jaki sposób odmalować swoje dwa koła za małe pieniądze? Już tłumaczę Smile

I. Czyszczenie elementów do malowania:

Są dwie opcje do wyboru: szlifowanie ręczne lub piaskowanie.

Szlifowanie: każdy element matowimy do równej powierzchni papierami: najpierw p150, następnie p240 i na końcu p320/400.

Piaskowanie: pistolet do piaskowania to koszt 30zł na allegro, więc jeżeli masz dobry kompresor, to lepiej się w niego zaopatrzyć (odradzam pistolety ze zbiornikami). Piasek kwarcowy w każdym budowlanym sklepie mają za grosze, a jak nie masz takiego w pobliżu, to starczy zwykły piach, tylko przesiany Smile

PO PIASKOWANIU/ SZLIFOWANIU ODTŁUSZCZAMY POWIERZCHNIĘ MALOWANIA (np. rozpuszczalnikiem za 2.80zł).

II. Szpachlowanie (opcjonalnie):

Miejsce szpachlowane musi być dokładnie oczyszczone do łysego metalu, inaczej szpachla po jakimś czasie odpadnie.
Rozrabiamy szpachlę z utwardzaczem w stosunku 100:3 (szpachla:utwardzacz) i nakładamy jak najmniej na goły metal.
Szpachlę trzeba po rozrobieniu umieścić na miejscu do 15-20 minut! Po tym czasie szpachla się nie nadaje.
Szpachla twardnieje po ok. 30-40 minutach (w temp. ok. 20 stopni) i teoretycznie można ją wtedy szlifować. Ja dla pewności odczekałem ze szlifowaniem ok. 12 godzin.
Po zeszlifowaniu nadmiaru szpachli odtłuszczamy powierzchnię.

III. Podkład:

Podkład nakładamy w cienkich warstwach , żeby nie narobić zacieków- nie musi on pokryć całej powierzchni za pierwszym razem.
Podkładujemy 2-3 razy- tak by pokryć całą powierzchnię pod malowanie, nie po to żeby była gruba warstwa.
Czynność tą powtarzamy co 5-8 minut- WAŻNE ŻEBY PODKŁAD DOBRZE NIE WYSECHŁ.
Schnie on 30-40 minut (w temp. ok. 20 stopni). Po tym czasie można szlifować. Ja poczekałem dla pewności koło godziny.
Szlifujemy najpierw papierem p400 na sucho a potem na mokro p600 (wodnym).
Po wyszlifowaniu oczyszczamy powierzchnię np. odtłuszczaczem i ściereczką antystatyczną.

IV. Kolor:

Nakładamy 2-3 cienkie warstwy (na podobnej zasadzie, co przy podkładzie) co 5.-8 minut.

V. Bezbarwny:

Ja bezbarwnym zacząłem malować dla pewności po ok. 12 godzinach, ale można zacząć to robić wcześniej- jak wyschnie kolor.
Malujemy 2-3 razy cienkimi warstwami co 5-8 minut.

Koszt malowania Rometa Komara:
piaskowanie: ja kupiłem pistolet i zrobiłem to sam, ale w pobliskim zakładzie koszt takiej imprezy to 20-30zł
szpachlowanie: kupiłem szpachlę 250g za ok. 15zł
papiery ścierne po szpachli i podkładzie: ok. 5zł
podkład: kupiłem Motip Acryl 700ml za 17zł w sklepie lakierniczym
farba: spray na cały motor (z allegro, ok. 1,5L) ok. 40zł
bezbarwny: (z allegro) ok. 25zł.

Mój koszt to ok. 100zł, a efekt jak w lakierni.
Od razu mówię: nie jest to zajęcie dla kogoś ze słomianym zapałem no i trzeba mieć kilka wolnych godzin w ciągu dwóch dni (a jak ktoś jest szybki i pracowity, to i w dobę się wyrobi).
Robiłem to dla kolegi, który później poskładał i sprzedał motorek, ale po odmalowaniu Komar wyglądał jak nówka z PRL-u i śmiało mogę stwierdzić, że był wart mojej pracy i mojego czasu.
POWODZENIA!
27-01-2015 18:27:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo m.osiak@o2.pl za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik - m.osiak@o2.pl - 27-01-2015 18:27:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: schabowy07
Dzisiaj 22:40:40
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 37
Remont
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:36:41
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1034
Co to jest Unidal?
Ostatni post: ka_losh
Dzisiaj 21:45:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Unidal?
Ostatni post: ka_losh
Dzisiaj 21:43:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Co to za model składaka?
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 21:11:11
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:37:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 4295
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:33:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 157
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:22:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 133
Dobry wieczór
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 03:12:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 249
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 958
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3104
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 303
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23151

Reklama