Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Autor Wiadomość
m.osiak@o2.pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Witam wszystkich forumowiczów!
Chciałbym niektórym "pomóc" w remoncie motorowerów/motorów, czyli: w jaki sposób odmalować swoje dwa koła za małe pieniądze? Już tłumaczę Smile

I. Czyszczenie elementów do malowania:

Są dwie opcje do wyboru: szlifowanie ręczne lub piaskowanie.

Szlifowanie: każdy element matowimy do równej powierzchni papierami: najpierw p150, następnie p240 i na końcu p320/400.

Piaskowanie: pistolet do piaskowania to koszt 30zł na allegro, więc jeżeli masz dobry kompresor, to lepiej się w niego zaopatrzyć (odradzam pistolety ze zbiornikami). Piasek kwarcowy w każdym budowlanym sklepie mają za grosze, a jak nie masz takiego w pobliżu, to starczy zwykły piach, tylko przesiany Smile

PO PIASKOWANIU/ SZLIFOWANIU ODTŁUSZCZAMY POWIERZCHNIĘ MALOWANIA (np. rozpuszczalnikiem za 2.80zł).

II. Szpachlowanie (opcjonalnie):

Miejsce szpachlowane musi być dokładnie oczyszczone do łysego metalu, inaczej szpachla po jakimś czasie odpadnie.
Rozrabiamy szpachlę z utwardzaczem w stosunku 100:3 (szpachla:utwardzacz) i nakładamy jak najmniej na goły metal.
Szpachlę trzeba po rozrobieniu umieścić na miejscu do 15-20 minut! Po tym czasie szpachla się nie nadaje.
Szpachla twardnieje po ok. 30-40 minutach (w temp. ok. 20 stopni) i teoretycznie można ją wtedy szlifować. Ja dla pewności odczekałem ze szlifowaniem ok. 12 godzin.
Po zeszlifowaniu nadmiaru szpachli odtłuszczamy powierzchnię.

III. Podkład:

Podkład nakładamy w cienkich warstwach , żeby nie narobić zacieków- nie musi on pokryć całej powierzchni za pierwszym razem.
Podkładujemy 2-3 razy- tak by pokryć całą powierzchnię pod malowanie, nie po to żeby była gruba warstwa.
Czynność tą powtarzamy co 5-8 minut- WAŻNE ŻEBY PODKŁAD DOBRZE NIE WYSECHŁ.
Schnie on 30-40 minut (w temp. ok. 20 stopni). Po tym czasie można szlifować. Ja poczekałem dla pewności koło godziny.
Szlifujemy najpierw papierem p400 na sucho a potem na mokro p600 (wodnym).
Po wyszlifowaniu oczyszczamy powierzchnię np. odtłuszczaczem i ściereczką antystatyczną.

IV. Kolor:

Nakładamy 2-3 cienkie warstwy (na podobnej zasadzie, co przy podkładzie) co 5.-8 minut.

V. Bezbarwny:

Ja bezbarwnym zacząłem malować dla pewności po ok. 12 godzinach, ale można zacząć to robić wcześniej- jak wyschnie kolor.
Malujemy 2-3 razy cienkimi warstwami co 5-8 minut.

Koszt malowania Rometa Komara:
piaskowanie: ja kupiłem pistolet i zrobiłem to sam, ale w pobliskim zakładzie koszt takiej imprezy to 20-30zł
szpachlowanie: kupiłem szpachlę 250g za ok. 15zł
papiery ścierne po szpachli i podkładzie: ok. 5zł
podkład: kupiłem Motip Acryl 700ml za 17zł w sklepie lakierniczym
farba: spray na cały motor (z allegro, ok. 1,5L) ok. 40zł
bezbarwny: (z allegro) ok. 25zł.

Mój koszt to ok. 100zł, a efekt jak w lakierni.
Od razu mówię: nie jest to zajęcie dla kogoś ze słomianym zapałem no i trzeba mieć kilka wolnych godzin w ciągu dwóch dni (a jak ktoś jest szybki i pracowity, to i w dobę się wyrobi).
Robiłem to dla kolegi, który później poskładał i sprzedał motorek, ale po odmalowaniu Komar wyglądał jak nówka z PRL-u i śmiało mogę stwierdzić, że był wart mojej pracy i mojego czasu.
POWODZENIA!
27-01-2015 18:27:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo m.osiak@o2.pl za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik - m.osiak@o2.pl - 27-01-2015 18:27:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:37:59
» Odpowiedzi: 257
» Wyświetleń: 29110
Komar 2352 1984r
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 00:38:55
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 113
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:20:39
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 78
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 52
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 128
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 9828
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10141
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
Wczoraj 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5317
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:35:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 5915
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8348
Fatalny stan techniczny R...
Ostatni post: Bob_Harley
08-11-2025 02:06:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 342
ZIF widelec
Ostatni post: romek
07-11-2025 22:53:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 184
cześć
Ostatni post: siendziaty
07-11-2025 20:52:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 133
Problem z światłem
Ostatni post: romek
07-11-2025 19:21:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 196
Problem ze światłami
Ostatni post: snieznykoczkodan
07-11-2025 17:31:53
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 35933

Reklama