Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników.
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników.
Ja używałem Proxxona i Einhella, Po krótce o każdej z nich:
1. Multiszlifierka Einhell-obroty max 30 000, moc 160 W, płynna regulacja prędkości. Cena?Wtedy 140 zł wraz z walizką elementów. Teraz około 90 zł. Powiem tak. Co do akcesoriów to identycznie jak z tymi wszystkimi innymi chińskimi, BASS-ami i podobnymi. Do modelarstwa wystarczają, do cylindrów to nie ma co. Sama miniszlifierka jest ok. Przez okres 4 lat z tym sprzętem wałek giętki wymieniaem 3 razy. Minusem jest wyrabiające się gniazdo blokady wałka(aktualnie jak chcę odłączyć wałek muszę po prostu rozebrać miniszlifierkę). Co do samej pracy to nie mam zastrzeżeń, na samym początku łożysko wałka szybko złapało luz, ale po wymianie na nowe FAG problem ustąpił. Jak na moje potzreby do cylindrów wystarcza, ale jeśli ktoś chce rozpocząć z tym sprzętem pracę nad cylindrami to od razu polecam zaopatrzyć się w komplet frezów węglikowych. Super sprawa, będę polecał zawsze i wszędzie. Z takim zestawem można już wiele zrobić.

2. Proxxon FBS 240-Obroty chyba 25 000, moc 130 W. Cena ok. 230 zł. Kulturą pracy i jakością wykonania bije wszystkie miniszlifierki na głowę. Ma niestety jeden, ale to zajebisty minus. Nietypowe mocowanie narzędzi, takie jak jest w wiertarkach. Dedykowane akcesoria typu wałek, przystawki, są bardzo drogie, a nie możemy od niczego innego dopasować. Ogólnie to jest bardzo dobra opcja z wiertarskim mocowaniem, ale można zapomnieć o wałku od Dremela. U mnie działa ona bez wałka, ale rzadko nią pracuję, wolę po prostu na wałku. Płynna regulacja obrotów, cichutka praca, luzów nie ma, ogólnie świetnie wykonana. Do tego lekka i ergonomicznie zaprojektowana, czego nie można powiedzieć o Einhellu. Silnik wg danych jest słabszy, ale...nie zauważyłem żeby od Einhella odstawała, może to dzięki zastosowaniu stałego momentu obrotowego, o czym w Einhellu możemy sobie pomarzyć.

Dorzucę coś o Dremelu. Nie mam go na stanie, ale miałem okazję podziałać z nim. Całkiem fajnie wykonany, ale mnie zdziwiła niesamowicie głośna praca. Był to Dremel 300. Duuużym plusem jest masa dostępnych części, akcesoriów, przystawek i innych pierdalansów. Warto też wspomnieć, że model, który podał PLUSMINUS ma taki fajny bajer, że można zmieniać narzędzia bez użycia klucza. Całkiem zacne rozwiązanie, póki tulejka zaciskowa jest niezużyta.

Krótkie podsumowanie ode mnie:
Opcja 1: Tanio: Kupujemy chińską miniszlifierkę+do tego zestaw frezów z węglika spiekanego. Pracuję z nimi już niecały rok, zero zużycia, ogólnie jaram się jak ksiądz nowym ministrantem.
Opcja 2: Standard: Kupujemy Dremela, taką najlepszą opcją wg mnie jest Dremel 3000, mamy tam fajny zestaw akcesoriów, jednak typowo do cylindrów to warto te węgliki nabyć.
Opcja 3: Na bogato: Kupujemy Proxxona. 230 zł później okazuje się że dostajemy fajną miniszlifierkę i....to jest koniec. Trzeba od razu myśleć o narzędziach(pasują od innych miniszlifierek) i najlepiej o wałku giętkim, który do najtańszych nie należy. Proxxon dobrze wspołpracuje z tymi frezami węglikowymi, bo idealnie dopasowuje się do 3 mm trzpienia. Tulejki zaciskowe w pozostałych są przystosowane pod 3,2 mm, więc mamy różnicę 0,2 mm, co powoduje szybkie zużywanie się tulejek zaciskowych w pozostałych miniszlifierkach.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2014 12:16:16 przez Lagoon.)
17-10-2014 12:15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników. - Lagoon - 17-10-2014 12:15:52




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wysyłka komara jak wygląd...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:23:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 30
silnik 023 problem z tłum...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:13:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 91
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 01:23:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Romet Rambler 1.0
Ostatni post: grissley
Wczoraj 01:04:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 19686
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: komarek54
19-12-2025 20:48:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 465
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
18-12-2025 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
18-12-2025 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11710
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
18-12-2025 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1350
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2740
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 817
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 199
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 483
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52684

Reklama