Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników.
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników.
Ja używałem Proxxona i Einhella, Po krótce o każdej z nich:
1. Multiszlifierka Einhell-obroty max 30 000, moc 160 W, płynna regulacja prędkości. Cena?Wtedy 140 zł wraz z walizką elementów. Teraz około 90 zł. Powiem tak. Co do akcesoriów to identycznie jak z tymi wszystkimi innymi chińskimi, BASS-ami i podobnymi. Do modelarstwa wystarczają, do cylindrów to nie ma co. Sama miniszlifierka jest ok. Przez okres 4 lat z tym sprzętem wałek giętki wymieniaem 3 razy. Minusem jest wyrabiające się gniazdo blokady wałka(aktualnie jak chcę odłączyć wałek muszę po prostu rozebrać miniszlifierkę). Co do samej pracy to nie mam zastrzeżeń, na samym początku łożysko wałka szybko złapało luz, ale po wymianie na nowe FAG problem ustąpił. Jak na moje potzreby do cylindrów wystarcza, ale jeśli ktoś chce rozpocząć z tym sprzętem pracę nad cylindrami to od razu polecam zaopatrzyć się w komplet frezów węglikowych. Super sprawa, będę polecał zawsze i wszędzie. Z takim zestawem można już wiele zrobić.

2. Proxxon FBS 240-Obroty chyba 25 000, moc 130 W. Cena ok. 230 zł. Kulturą pracy i jakością wykonania bije wszystkie miniszlifierki na głowę. Ma niestety jeden, ale to zajebisty minus. Nietypowe mocowanie narzędzi, takie jak jest w wiertarkach. Dedykowane akcesoria typu wałek, przystawki, są bardzo drogie, a nie możemy od niczego innego dopasować. Ogólnie to jest bardzo dobra opcja z wiertarskim mocowaniem, ale można zapomnieć o wałku od Dremela. U mnie działa ona bez wałka, ale rzadko nią pracuję, wolę po prostu na wałku. Płynna regulacja obrotów, cichutka praca, luzów nie ma, ogólnie świetnie wykonana. Do tego lekka i ergonomicznie zaprojektowana, czego nie można powiedzieć o Einhellu. Silnik wg danych jest słabszy, ale...nie zauważyłem żeby od Einhella odstawała, może to dzięki zastosowaniu stałego momentu obrotowego, o czym w Einhellu możemy sobie pomarzyć.

Dorzucę coś o Dremelu. Nie mam go na stanie, ale miałem okazję podziałać z nim. Całkiem fajnie wykonany, ale mnie zdziwiła niesamowicie głośna praca. Był to Dremel 300. Duuużym plusem jest masa dostępnych części, akcesoriów, przystawek i innych pierdalansów. Warto też wspomnieć, że model, który podał PLUSMINUS ma taki fajny bajer, że można zmieniać narzędzia bez użycia klucza. Całkiem zacne rozwiązanie, póki tulejka zaciskowa jest niezużyta.

Krótkie podsumowanie ode mnie:
Opcja 1: Tanio: Kupujemy chińską miniszlifierkę+do tego zestaw frezów z węglika spiekanego. Pracuję z nimi już niecały rok, zero zużycia, ogólnie jaram się jak ksiądz nowym ministrantem.
Opcja 2: Standard: Kupujemy Dremela, taką najlepszą opcją wg mnie jest Dremel 3000, mamy tam fajny zestaw akcesoriów, jednak typowo do cylindrów to warto te węgliki nabyć.
Opcja 3: Na bogato: Kupujemy Proxxona. 230 zł później okazuje się że dostajemy fajną miniszlifierkę i....to jest koniec. Trzeba od razu myśleć o narzędziach(pasują od innych miniszlifierek) i najlepiej o wałku giętkim, który do najtańszych nie należy. Proxxon dobrze wspołpracuje z tymi frezami węglikowymi, bo idealnie dopasowuje się do 3 mm trzpienia. Tulejki zaciskowe w pozostałych są przystosowane pod 3,2 mm, więc mamy różnicę 0,2 mm, co powoduje szybkie zużywanie się tulejek zaciskowych w pozostałych miniszlifierkach.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2014 12:16:16 przez Lagoon.)
17-10-2014 12:15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Testy urządzeń i narzędzi do przeróbek silników. - Lagoon - 17-10-2014 12:15:52




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 14:16:29
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 723
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 196
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23069
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 268
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5387
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 166
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 153
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 251
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 220
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837296
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28975
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 919
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1751

Reklama